Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Dacia Duster nabídne bezprecedentní příplatkové prvky, z paradoxního důvodu
10.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levné auto a připlácení si za cokoli, to na první pohled nejde moc dohromady. Designový šéf mateřského Renaultu ale říká, že realita je přesně opačná.
Dacia Duster je jedním z nejprodávanějších vozů aliance Renault-Nissan a svým odbytem překonává všechny modely s kosočtvercem ve znaku. Jedním, ale ne jediným důvodem je, že rumunské SUV je k mání od pouhých 259 900 Kč. Za tuto sumu nabídne 1,6litrový atmosférický motor produkující 114 koní. Jde tedy o jednodušší, spolehlivější a především výkonnější pohonnou jednotku, než jakou disponuje řada „prémiovějších“ Renaultů za vyšší cenu.
Člověk by čekal, že když si lidé kupují nějaké auto kvůli nízké ceně - a to u Dacie bude velmi častý důvod - budou usilovat o to, aby i jejich konečný účet za vůz byl co nejnižší, a tak sáhnou spíše po nižších verzích s omezenou výbavou. Designový šéf celé skupiny Laurens van den Acker ale nyní říká, že realita je přesně opačná. Sám je překvapen zájmem o vyšší úrovně výbavy a příplatkové prvky.
„Většina lidí si ten vůz koupí a řekne si: 'Páni, ten je ale levný, to se můžu trochu rozmazlit.' Bylo pro nás proto překvapující, že potřebujeme třeba volitelný vyhřívaný volant v kůži,“ říká van den Acker.
Nová generace tak s ohledem na zmíněné nabídne dosud bezprecedentní množství příplatkových prvků. Co všechno to bude, zatím nedokážeme říci, neboť zatím neznáme ceník nového Dusteru pro jediný trh. Přiložené fotky nejspíše maximálně vybavených verzí vystavených při autosalonové premiéře ve Frankfurtu ale jsou aspoň částečným vodítkem.
Trochu jiným paradoxem je, že byť je první generace Dacie Duster na konci životního cyklu, na prodejích to vůbec není znát. V loňském roce bylo na evropských trzích dosaženo rekordu, letošní výsledky budou možná ještě o chlup vyšší. To jen dokazuje, že Renault skutečně neměl potřebu vyvinout zcela nový vůz, ale pouze vsadil na evoluci SUV, které je nadmíru žádané.
Nová Dacia Duster zřejmě nebude v základní konfiguraci až tak žádána, jak jsme si mysleli
Lidé si prý připlácí i za verze s vyššími úrovněmi výbavy a větším množstvím příplatkových prvků, které se ukázaly ve Frankfurtu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva