Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Civic vystrkuje růžky, koncept desáté generace se ukáže v Ženevě
10.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka se pyšní zajímavě tvarovaným střešním spoilerem či uprostřed usazenými koncovkami výfuku. Pod kapotou však zavládne downsizing.
O nové, již desáté, generaci Hondy Civic se hodně mluvilo především ve druhé půli loňského roku, kdy dorazil nejen sedan, ale také kupé. Bohužel pro nás ovšem pouze na severoamerický trh, Evropa si musela vystačit pouze s faceliftem stávajícího provedení. Tato modernizace by se ovšem v showroomech měla pouze mihnout, neboť japonská automobilka hodlá novou generaci přivézt také na Starý kontinent.
Dnes se můžeme podívat na první snímek studie, která bude debutovat v Ženevě. Plně produkční varianta tak nejspíše dorazí až na podzim do Paříže, přičemž krátce poté bychom jí mohli očekávat také u prodejců. Vyrábět se přitom bude v britském Swindonu, odkud však nezamíří pouze na evropské trhy, ale víceméně do celého světa. Tedy i do Spojených států, kde tak zákazníci budou moci vybírat ze tří karosářských stylů.
Momentálně přitom není jisté, jakou selekci dostane k dispozici Evropa, s kupé ale příliš nepočítáme. Otazníky se pak vznášejí i kolem kombíku, neboť poslední informace naznačovaly jeho možnou absenci. Na tyto spekulace ale ještě bude dostatek času, momentálně se tak můžeme soustředit pouze na hatchback, jehož předprodukční variantu ozdobí uprostřed umístěné koncovky výfuku, světla ve tvaru bumerangu a zajímavě tvarovaný střešní spoiler. Minimálně z tohoto úhlu pohledu je přitom vše v pořádku, v čelních partiích pak hatchback nejspíše bude následovat již zmiňovaný sedan a kupátko a vsadí hodně na chrom.
Zatímco vzhled můžeme kvitovat, pod kapotou to již tak dobré nebude. Civic totiž vsadí výraznou měrou na downsizing, pročež základ nabídky bude tvořit litrový tříválec naladěný na zhruba 128 koní a 200 Nm. Jeho výko pak bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál, který zřejmě půjde spárovat také s 1,5litrovým čtyřválcem. V jeho případě bychom se ovšem měli dočkat ještě příchodu automatu CVT.
Mimo to by měl být k mání také dieselový motor, tím ale nejspíše bude základní portfolio kompletní. Na vrchol nabídky se pak postaví Civic Type-R poháněný přeplňovaným dvoulitrem. Na jeho novou verzi si ale budeme muset počkat o poznání déle než na základní hatchback.
Nová Honda Civic se ukáže v Ženevě zatím jen jako prototyp
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva