Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová M1 nebude. BMW prý na rozdíl od Audi nemusí supersportem dokazovat, že je sportovní
17.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle šéfa divize M Franka van Meela u čtyř kruhů a třícípé hvězdy vyrábí supersporty jen ze strategických důvodům. BMW je ale prý někde jinde.
Nabídku automobilek Audi, BMW a Mercedes bychom pomalu mohli označit za jednu velkou kopírku. S čím přijde jeden výrobce, s tím se druzí dva dříve nebo později vytasí rovněž. Ve všech případech jde sice o odlišný design či techniku, nicméně ona myšlenka je sjednocující. Ostatně stačí jen pohledět na BMW X4, kterému jde po krku Mercedes-Benz GLC Coupe. Audi pak sice konkrétního rivala ještě nemá, nicméně neustále zmiňuje expanzi na poli crossoverů a SUV, pročež s konkurencí můžeme počítat také v tomto případě.
Existuje však segment, ve kterém soupeří jen dvě značky a zjevně to tak i zůstane. Jde o supersporty, tedy oblast, kde by v kramflecích mělo být s ohledem na svou reputaci silné zejména BMW. Nicméně mnichovská automobilka v tomto ohledu nemá aktuálně (a vlastně již hezkých pár let) co nabídnout, zatímco v případě Audi lze sáhnout již po druhé generaci R8. Mercedes pro změnu po odchodu SLS AMG dorazil s novým AMG GT.
Velmi dlouho se přitom spekulovalo, že BMW by mohlo vzkřísit dnes již legendární model M1. Ve formě konceptu jsme se ho měli dočkat u příležitosti stého výročí založení značky, nicméně nakonec dorazil jen nemastný a neslaný Vision Next 100. Tato studie přitom se světem sportovních aut nemá pranic společného, což ale značce evidentně nevadí. BMW totiž aktuálně odmítá tvrzení, dle kterých má jeho nabídku zastřešovat vrcholný supersport.
„Ostatní výrobci možná jeden takový potřebují ze strategických důvodů, aby dokázali, že dovedou vytvořit něco skutečně „sportovního“, ale my nic takového nepotřebujeme,“ uvedl šéf divize M Frank van Meel. Dle něj je totiž byznys sportovního oddělení BMW někde jinde. Tím jsou tedy naděje fanoušků na vzkříšení M1 či jeho ducha zřejmě definitivně u ledu. Můžeme přitom jen doufat, že značka časem něco podobného neprohlásí i o samotné divizi...
BMW M1 se nevrátí, mnichovská značka jej prý nepotřebuje
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 14 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22