Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová RS5 v praxi nepředvedla udávanou dynamiku, navzdory ujištěním Audi. Proč?
20.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto je to rychlé jako čert, Audi se ale nedávno holedbalo uváděním hodnot zrychlení, které v praxi není problém zopakovat. Tak proč je tu nevidíme?
Zrychlení nového Audi RS5 Coupe patří mezi věci, které stojí za to zažít. Podle papírů to umí na stovku za 3,9 s, jedno video už ukázalo, že za pomoci elektronicky řízeného startu (Launch Control) toho jde dosáhnout i mimo tovární zkušebnu. Audi v tomto ohledu překonává i své konkurenty BMW M4 či výkonnější Mercedes-AMG C63 S, pochopitelně - má pohon všech kol.
Audi současně říká, že jízdní dynamiku svých modelů záměrně podhodnocuje, prý aby tak zabránila negativním komentářům. Technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil řekl, že nechce v médiích číst, kterak někdo dosáhl stovky za rovné 4 sekundy, když automobilka udává číslo o trochu nižší. Přitom dodal, že „zvládnout se to dá i za 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální“ a za ony 3,9 sekundy zvládne auto stovku „vždy”.
Dnes zde ovšem máme další video, které zachycuje akceleraci vozu nejen na stovku, ale až k tachometrovým 281 km/h. Kalup je to ohromný, přesto na něm vidíme vůz zrychlit na na stovku 4,4 sekundy, měřeno přesným nástrojem, nikoli podle tachometru. To je o pět desetin pomaleji, než je udáváno a k „3,9 sekundy vždy” to má vážně daleko. Podmínky jsou navíc velmi vhodné - noc, sucho... V čem je tedy problém?
Než začnete ukazovat prstem a křičet něco o podvodnících, je třeba si uvědomit, že automobilka při oficiálním měření dynamiky používá zmíněný Launch Control. To řidič z videa neudělal, nevíme proč, použití tohoto systému není nic komplikovaného. Jednoduše tak odstavil chytrou elektroniku, která hnací ústrojí vozu uzpůsobí co nejlepšímu odpichu, a drtivě s ní prohrál. Pokud tedy budete chtít zažít zrychlení ze světa supersportů, budete se muset krapet snažit a Launch Control aktivovat.
Tím ale možnost srovnání RS5 a supersportů končí. Po dosažení 100 km/h na ně začne ztrácet. Na 200 km/h je „až“ za 13,7 sekundy, na 250 km/h za 23,4 sekundy. To by ještě nedávno byly působivé hodnoty, nicméně dnes jsou zajímavé jen v rámci konkurence. Supersporty jsou dnes citelně rychlejší, RS5 na druhou stranu dokáže pobrat čtyřčlennou posádku i její víkendovou bagáž. S ohledem na to jsou její výkony přece jen fascinující a to jistě dorazí i RS4, Avant...
Takto ukázaná jízdní dynamika Audi RS5 Coupe možná na první pohled neohromí. Daných hodnot ale bylo dosaženo bez systému Launch Control, což pohled zásadně mění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 4 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 5 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 7 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 8 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis