Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová RS5 v praxi nepředvedla udávanou dynamiku, navzdory ujištěním Audi. Proč?
20.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto je to rychlé jako čert, Audi se ale nedávno holedbalo uváděním hodnot zrychlení, které v praxi není problém zopakovat. Tak proč je tu nevidíme?
Zrychlení nového Audi RS5 Coupe patří mezi věci, které stojí za to zažít. Podle papírů to umí na stovku za 3,9 s, jedno video už ukázalo, že za pomoci elektronicky řízeného startu (Launch Control) toho jde dosáhnout i mimo tovární zkušebnu. Audi v tomto ohledu překonává i své konkurenty BMW M4 či výkonnější Mercedes-AMG C63 S, pochopitelně - má pohon všech kol.
Audi současně říká, že jízdní dynamiku svých modelů záměrně podhodnocuje, prý aby tak zabránila negativním komentářům. Technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil řekl, že nechce v médiích číst, kterak někdo dosáhl stovky za rovné 4 sekundy, když automobilka udává číslo o trochu nižší. Přitom dodal, že „zvládnout se to dá i za 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální“ a za ony 3,9 sekundy zvládne auto stovku „vždy”.
Dnes zde ovšem máme další video, které zachycuje akceleraci vozu nejen na stovku, ale až k tachometrovým 281 km/h. Kalup je to ohromný, přesto na něm vidíme vůz zrychlit na na stovku 4,4 sekundy, měřeno přesným nástrojem, nikoli podle tachometru. To je o pět desetin pomaleji, než je udáváno a k „3,9 sekundy vždy” to má vážně daleko. Podmínky jsou navíc velmi vhodné - noc, sucho... V čem je tedy problém?
Než začnete ukazovat prstem a křičet něco o podvodnících, je třeba si uvědomit, že automobilka při oficiálním měření dynamiky používá zmíněný Launch Control. To řidič z videa neudělal, nevíme proč, použití tohoto systému není nic komplikovaného. Jednoduše tak odstavil chytrou elektroniku, která hnací ústrojí vozu uzpůsobí co nejlepšímu odpichu, a drtivě s ní prohrál. Pokud tedy budete chtít zažít zrychlení ze světa supersportů, budete se muset krapet snažit a Launch Control aktivovat.
Tím ale možnost srovnání RS5 a supersportů končí. Po dosažení 100 km/h na ně začne ztrácet. Na 200 km/h je „až“ za 13,7 sekundy, na 250 km/h za 23,4 sekundy. To by ještě nedávno byly působivé hodnoty, nicméně dnes jsou zajímavé jen v rámci konkurence. Supersporty jsou dnes citelně rychlejší, RS5 na druhou stranu dokáže pobrat čtyřčlennou posádku i její víkendovou bagáž. S ohledem na to jsou její výkony přece jen fascinující a to jistě dorazí i RS4, Avant...
Takto ukázaná jízdní dynamika Audi RS5 Coupe možná na první pohled neohromí. Daných hodnot ale bylo dosaženo bez systému Launch Control, což pohled zásadně mění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB