Nové Audi S4 Avant předvedlo svůj zvuk i zrychlení. Lépe jede, než zní (videa)

Náhrada kompresorem přeplňovaného šestiválce za třílitrovou turbojednotku přinesla více koní. Po stránce zvukové to ale až taková sláva není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové Audi S4 Avant předvedlo svůj zvuk i zrychlení. Lépe jede, než zní (videa)

13.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi S4 Avant předvedlo svůj zvuk i zrychlení. Lépe jede, než zní (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Náhrada kompresorem přeplňovaného šestiválce za třílitrovou turbojednotku přinesla více koní. Po stránce zvukové to ale až taková sláva není.

O downsizingu si myslíme své - objem motoru sice lze přeplňováním v některých ohledech nahradit, ve všech ale nikoli. A je jedno, jestli se bavíme o turbu, kompresoru nebo obojím. Z toho důvodu proto již nějaký ten pátek koukáme na Audi S4 spíše skrze prsty než s nadšením. Až do roku 2008 se totiž tento model, ať již šlo o sedan, kombík nebo kabriolet, vyznačoval 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem. Nicméně poté nastala změna a k lepšímu to nebylo.

Už v rámci generace B8 Audi S4 přepřáhlo na přeplňovaný třílitrový šestiválec, kde chybějící objem suploval mechanický kompresor Eaton. Tato pohonná jednotka byla ovšem loni nahrazena novou, která již počítá s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll. Výkon sice vyletěl z 333 na 354 koní, nicméně po stránce zvukové jsme zrovna zlepšení nedočkali.

Daný fakt nám nejlépe mapují nová dvě videa, na kterých se nová S4 představuje ve verzi Avant. Také kombi přitom může počítat se zmiňovaným výkonem, se kterým stovku zvládne za 4,9 sekundy. Tedy o tři desetiny rychleji než dříve. Samotný kalup tu ovšem zdaleka nezpochybňujeme, v tomto ohledu je naprosto jasné, že nová S4 je o poznání rychlejší než ta stará, a to při celé cestě až k maximálním 250 km/h.

Naši kolegové z Automann-TV, kteří za danými záběry stojí, pak dodávají: „Zvuk výfuku možná naplno na výfuku nevynikne, ale zvláště v nízkých otáčkách má temný podtón připomínající známý VW Golf V R32... Jakmile pak dosáhnete vyšších otáček, zvuk je stále patrný, nicméně již není tak hlasitý. Či otravný.“

Je tedy zjevné, že Audi se snažilo přijít s kompromisem, který potěší nejen majitele toužící po sportovnějším svezení, ale také klientelu, která za rychlejší jízdy nepotřebuje neustálé hučení v uších. To si nejspíše značka z Ingolstadtu schovává pro verzi RS4, přičemž i ta bohužel přepřáhne z osmiválce na šestiválec.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše