Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem

M5 je tradičně vrcholem nabídky řady 5 mnichovské automobilky, jenže evoluce kráčí rychle vpřed. Jak si tedy vede starší M5 proti nové M550i?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem

13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

M5 je tradičně vrcholem nabídky řady 5 mnichovské automobilky, jenže evoluce kráčí rychle vpřed. Jak si tedy vede starší M5 proti nové M550i?

Již od představení nové generace BMW řady 5 nikdo nepochybuje o tom, že verze M550i xDrive je bleskurychlá. Svědčil o tom i řádek v technické specifikaci, podle nějž melo být zrychlení z klidu na stovku otázkou rovných 4 sekund. To je kratší čas než u dosluhujícího BMW M5 F10, které na stejný úkol potřebuje o tři desetiny více. Na druhé straně se však i bez nutnosti přenastavovat za příplatek omezovač rozjede až na 270 km/h.

Nyní si tato dvě mnichovská monstra můžeme prohlédnout bok po boku, přičemž nepůjde o nic jiného než právě o ono měření dynamiky. V přímém směru je opravdu vítězí M550i. Přestože hůře odstartovalo, díky pohonu všech kol a modernějšímu osmistupňovému automatu záhy získává náskok, který je na konci čtvrtmíle opravdu velký. Debakl? Na to, že jeden vůz je M5, zcela jednoznačně.

Ruský magazín Motor.ru nezůstal jen u srovnání v přímém směru. Poslal obě auta také na okruh a zde se již karta obrací. M5 je sice těžší než M550i (1 945 kg versus 1 885 kg), disponuje však vyšším výkonem (560 versus 462 koní), zároveň je na takové využití lépe. Proto na moskevském okruhu vítězí o šest sekund, což je na okruhu této délky znovu debakl, pro změnu pro M550i.

Nejde však o jediný „zářez“ do pažby dosluhujícího modelu. Stávající BMW M550i xDrive se totiž s předchozí verzí M5 setkalo také na kratší konfiguraci Hockenheimringu. Ten obkroužilo za 1 minutu a 15,7 sekundy, zatímco zadokolka vše zvládla za 1:12,90. Jak se tedy opět potvrzuje, akcelerace v přímce či nejvyšší rychlosti jsou jedna věc, která o celkových jízdních schopnostech zase tolik nevypovídá...


Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 1 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 01Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 2 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 02Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 3 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 03Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 4 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 04Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 5 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 05
Nové BMW M550i xDrive se potkalo s předchozí generací M5. V přímém směru mělo navrch, na okruhu mu však nepomohla ani nižší hmotnost, ani pohon všech kol

Zdroj: Motor.ru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše