Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem
13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
M5 je tradičně vrcholem nabídky řady 5 mnichovské automobilky, jenže evoluce kráčí rychle vpřed. Jak si tedy vede starší M5 proti nové M550i?
Již od představení nové generace BMW řady 5 nikdo nepochybuje o tom, že verze M550i xDrive je bleskurychlá. Svědčil o tom i řádek v technické specifikaci, podle nějž melo být zrychlení z klidu na stovku otázkou rovných 4 sekund. To je kratší čas než u dosluhujícího BMW M5 F10, které na stejný úkol potřebuje o tři desetiny více. Na druhé straně se však i bez nutnosti přenastavovat za příplatek omezovač rozjede až na 270 km/h.
Nyní si tato dvě mnichovská monstra můžeme prohlédnout bok po boku, přičemž nepůjde o nic jiného než právě o ono měření dynamiky. V přímém směru je opravdu vítězí M550i. Přestože hůře odstartovalo, díky pohonu všech kol a modernějšímu osmistupňovému automatu záhy získává náskok, který je na konci čtvrtmíle opravdu velký. Debakl? Na to, že jeden vůz je M5, zcela jednoznačně.
Ruský magazín Motor.ru nezůstal jen u srovnání v přímém směru. Poslal obě auta také na okruh a zde se již karta obrací. M5 je sice těžší než M550i (1 945 kg versus 1 885 kg), disponuje však vyšším výkonem (560 versus 462 koní), zároveň je na takové využití lépe. Proto na moskevském okruhu vítězí o šest sekund, což je na okruhu této délky znovu debakl, pro změnu pro M550i.
Nejde však o jediný „zářez“ do pažby dosluhujícího modelu. Stávající BMW M550i xDrive se totiž s předchozí verzí M5 setkalo také na kratší konfiguraci Hockenheimringu. Ten obkroužilo za 1 minutu a 15,7 sekundy, zatímco zadokolka vše zvládla za 1:12,90. Jak se tedy opět potvrzuje, akcelerace v přímce či nejvyšší rychlosti jsou jedna věc, která o celkových jízdních schopnostech zase tolik nevypovídá...
Nové BMW M550i xDrive se potkalo s předchozí generací M5. V přímém směru mělo navrch, na okruhu mu však nepomohla ani nižší hmotnost, ani pohon všech kol
Zdroj: Motor.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva