Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem

M5 je tradičně vrcholem nabídky řady 5 mnichovské automobilky, jenže evoluce kráčí rychle vpřed. Jak si tedy vede starší M5 proti nové M550i?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem

13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

M5 je tradičně vrcholem nabídky řady 5 mnichovské automobilky, jenže evoluce kráčí rychle vpřed. Jak si tedy vede starší M5 proti nové M550i?

Již od představení nové generace BMW řady 5 nikdo nepochybuje o tom, že verze M550i xDrive je bleskurychlá. Svědčil o tom i řádek v technické specifikaci, podle nějž melo být zrychlení z klidu na stovku otázkou rovných 4 sekund. To je kratší čas než u dosluhujícího BMW M5 F10, které na stejný úkol potřebuje o tři desetiny více. Na druhé straně se však i bez nutnosti přenastavovat za příplatek omezovač rozjede až na 270 km/h.

Nyní si tato dvě mnichovská monstra můžeme prohlédnout bok po boku, přičemž nepůjde o nic jiného než právě o ono měření dynamiky. V přímém směru je opravdu vítězí M550i. Přestože hůře odstartovalo, díky pohonu všech kol a modernějšímu osmistupňovému automatu záhy získává náskok, který je na konci čtvrtmíle opravdu velký. Debakl? Na to, že jeden vůz je M5, zcela jednoznačně.

Ruský magazín Motor.ru nezůstal jen u srovnání v přímém směru. Poslal obě auta také na okruh a zde se již karta obrací. M5 je sice těžší než M550i (1 945 kg versus 1 885 kg), disponuje však vyšším výkonem (560 versus 462 koní), zároveň je na takové využití lépe. Proto na moskevském okruhu vítězí o šest sekund, což je na okruhu této délky znovu debakl, pro změnu pro M550i.

Nejde však o jediný „zářez“ do pažby dosluhujícího modelu. Stávající BMW M550i xDrive se totiž s předchozí verzí M5 setkalo také na kratší konfiguraci Hockenheimringu. Ten obkroužilo za 1 minutu a 15,7 sekundy, zatímco zadokolka vše zvládla za 1:12,90. Jak se tedy opět potvrzuje, akcelerace v přímce či nejvyšší rychlosti jsou jedna věc, která o celkových jízdních schopnostech zase tolik nevypovídá...


Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 1 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 01Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 2 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 02Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 3 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 03Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 4 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 04Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem - 5 - BMW M550i versus M5 2017 videoscreen 05
Nové BMW M550i xDrive se potkalo s předchozí generací M5. V přímém směru mělo navrch, na okruhu mu však nepomohla ani nižší hmotnost, ani pohon všech kol

Zdroj: Motor.ru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.