Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí

Z mozaiky výjimečnosti BMW odpadá s blížící se premiérou nové řady 1 další kamínek. Z jediného kompaktu na trhu se zadním pohonem, který můžete mít i s šestiválcem, se stává něco jako Golf.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí

15.4.2019 | Mirek Mazal

Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z mozaiky výjimečnosti BMW odpadá s blížící se premiérou nové řady 1 další kamínek. Z jediného kompaktu na trhu se zadním pohonem, který můžete mít i s šestiválcem, se stává něco jako Golf.

Jak už u BMW bývá zvykem, nový model se světu ukázal ještě před plánovanou premiérou. Tentokrát únik odhaluje novou řadu 1, a to hned ve vrcholné specifikaci M135i xDrive. Dva neoficiální obrázky ukazují design velmi blízký malým SUV ze stejné stáje.

Novinka se velmi podobá BMW X2, v případě jedničky vidíme velké sdružené ledvinky s matně stříbrným dekorem označujícím právě typ M135i. Pod protáhlými reflektory jsou dva vertikální otvory sání, mezi kterými se přes celou šířku přední masky táhne černá mřížka s dalšími vstupy vzduchu. Nejblíže k silnici přibyl nový splitter, který bude nepřítelem nízkých obrubníků.

Při pohledu zezadu vidíme sadu štíhlých zadních světel dle nové módy BMW. Červené lampy jsou zaklesnuty do hrany kufru, která opticky dělí víko zavazadelníku na dvě poloviny. Pravděpodobně falešné krajní výdechy kopírují svým vzhledem i umístěním přední sací otvory. Dvě koncovky výfukového systému jsou další poznávací znamení vrcholné verze. Zadní partie ukončuje černý spodek zadního nárazníku s mřížkou, difuzorem a lehce vyčnívajícím tlumičem výfuku.

Baculaté BMW nezapírá své předchůdce designem, technikou ale ano. Dosud jedinečná nabídka v nižší střední třídě míří znovu do šedi průměru. Zadní pohon je pryč, motory s šesti válci též. Ani nová M135i nenabídne více než čtyřválcový dvoulitr s výkonem 225 kW (306 koní) při 5 000 ot./min a točivým momentem 450 Nm v rozmezí 1 750 až 4 500 ot./min. Výkon zpracuje automat Aisin (8G45), který jej pošle dál na přední kola s připojitelnou zadní nápravou.

Oficiální odhalení se očekává každým dnem, první zákazníci by si mohli svůj vůz mohli přebrat někdy na podzim. Otázka zní, zda vůbec je na co čekat - výkonných kompaktů s pohonem předních kol, připojitelnou zadní nápravou a dvoulitrovým turbem je dnes na trhu nespočet. A některé jsou tak dobré, že jim BMW se stále minimálními zkušenostmi s touto koncepcí bude obtížně konkurovat...


Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 1 - BMW M135i 2020 unik foto 06Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 2 - BMW M135i 2020 unik foto 07
Nové BMW řady 1 se prakticky zcela odhalilo neoficiálně v době...

Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 3 - BMW M135i 2020 unik foto 01Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 4 - BMW M135i 2020 unik foto 02Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 5 - BMW M135i 2020 unik foto 03Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 6 - BMW M135i 2020 unik foto 04Nové BMW řady 1 odhaleno ještě před premiérou, technikou bohužel nepřekvapí - 7 - BMW M135i 2020 unik foto 05
...kdy automobilka posílá do světa oficiální snímky maskovaných exemplářů

Zdroj: Bimmerfile

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.