Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký
6.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím jediná naftová Panamera dostala pozoruhodný motor 4,0 V8 a vskutku působivou dynamiku, je ale o masivních 180 kg těžší než benzinová 4S.
Jednou z největších automobilových premiér minulého týdne bylo odhalení nového Porsche Panamera. Je to vskutku pozoruhodný stroj, který ještě dále posouvá už tak nevšední možnosti minulé generace. Zejména jeho dynamiku jsme vyzdvihli i v navazujícím článku, to ovšem byla řeč o vrcholné benzinové verzi Turbo. Do hledáčku se nám nicméně už v původním představení dostala také naftová verze 4S Diesel, která je s 285 km/h maximální rychlosti vůbec nejrychlejším sériově vyráběným naftovým autem světa.
Tehdy jsme o ní měl jen kusé informace, teď, po začátku prodejů, vám můžeme prozradit i další specifikace. Zpočátku jsme tedy věděli, že vůz zrychlí na stovku za 4,3 až 4,5 sekundy dle specifikace a dosáhne zmíněné maximální rychlosti. Nyní můžeme dodat i údaj o spotřebě, která činí 6,7 až 6,8 litru nafty na 100 km, což je, uvážíme-li míru dynamiky a luxusu, sympatické číslo. Jak moc bude reálné v praxi, ale ukáže až čas.
Víme také, že motor vozu je tentýž, který se nachází pod kapotou Audi SQ7 TDI 2016. V něm dává 4,0 V8 TDI s elektrickým přeplňováním výkon až 435 koní a točivý moment nejvýše 900 Nm, u Panamery 4S Diesel má „jen” 422 koní a 850 Nm. Může to být jen jiným naladěním, Porsche ale neříká slova o elektrickém kompresoru - je tedy dost možné, že u Panamery vsadilo na jednodušší řešení a vzdalo se části výkonu a dynamického potenciálu.
Co nás ovšem zaujalo nejvíce, je hmotnost vozu. O té Porsche v prvním představení nemluvilo vůbec, u verze Turbo jsme se ale správně dopočítali 1 980 kg (DIN, tedy bez 75 kg „eurořidiče”). U zatím základního modelu 4S s benzinovým biturbem pak základní hmotnost 1 870 kg, u naftové 4S jde ale o masivních 2 050 kg, oba údaje jsou opět DIN. U nás obvyklejší metrikou jsme tedy na 2 125 kg, a to je třeba o 90 kg více, než kolik váží BMW 750d xDrive...
Tento údaj si asi Porsche za rámeček nedá, a to je třeba dodat, že vůz je oproti benzinové Panameře 4S nejen výrazně těžší, ale i dražší, je podobně rychlý a rozdíl ve spotřebě okolo 1,5 litru nezní bůhvíjak dojemně. Ale posuďte sami, co vás zaujalo více.
Porsche Panamera 4S Diesel se při premiéře pochlubilo výjimečnou dynamikou. O výjimečné hmotnosti ale automobilka raději pomlčela...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva