Reklama

Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným

Je to v mnoha ohledech maximum toho, co dnes dokáže Audi nabídnout. I proto udiví, že v jediné dnes dostupné motorizaci nepředvádí na silnici nic ohromujícího.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným

10.8.2018 | Petr Prokopec

Je to v mnoha ohledech maximum toho, co dnes dokáže Audi nabídnout. I proto udiví, že v jediné dnes dostupné motorizaci nepředvádí na silnici nic ohromujícího.

Nové Audi Q8 je co se vzhledu týče povedeným vozem, koneckonců nic jiného bychom ani od vrcholného SUV neočekávali. Německá automobilka však při jeho příchodu na trh zvolila poněkud neobvyklou taktiku. Novinka je k mání pouze s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem, jenž dává k dobru 286 koní a 600 Nm točivého momentu. To sice nejsou na straně jedné zrovna nízká čísla, nicméně na ohromení davů by stačila někdy před deseti lety. Nyní je již nejvyšší liga někde jinde.

Je samozřejmě jasné, že nabídka se časem rozroste, přijdou i mnohem výkonnější deriváty, jenže teď lze sáhnout jen po nepříliš vrcholné jednotce, se kterou je spojeno teoretické zrychlení z klidu na stovku za 6,3 sekundy a udávaná nejvyšší rychlost 232 km/h. I té se vlastně můžeme poněkud hořce pousmát a znovu připomenout, že tu máme vrcholné SUV prémiové značky, které ovšem nedosáhne ani na obligátní německou dvěstěpadesátku. Tachometr přitom končí na magické třístovce.

Karty máme rozdány, nastal čas přistoupit ke hře. Či v tomto případě uvést onen třílitrový turbodiesel do chodu a vyzkoušet jízdní dynamiku rovněž v praxi. Pokud jste již teorií byli zklamáni, jásotu se od vás nejspíše nedočkáme. Na stovku Q8 potřebuje 6,6 sekundy, tedy o pár desetin více, než tvrdí tovární údaje. Dvoustovka za 29,2 sekundy pak také již není dechberoucí a za tuto metu se navíc vozu už mnoho nechce. Udávané maximum ale na tachometru pokoří.

Co lze chválit, je spotřeba. I při jízdě dvoustovkou si motor řekne „jen“ o 13 litrů na sto kilometrů, což opravdu nepřipomíná vír v nádrži. Pokud se navíc spokojíte s polovičním tempem, lze počítat s lehce nadpoloviční žíznivostí, při ustálené jízdě stodvacítkou pak spotřeba vylezla nad 8 l/100 km a při stočtyřicítce na 9 l/100 km. V kombinovaném provozu by pak mělo pomoci použití mikro hybridní techniky, kdy lithium-iontová baterie a 48voltový okruh sráží reálnou žíznivost o 0,7 l/100 km.

Nejvíce tak dnes Q8 zaujme vzhledem, zejména pak dynamicky laděnou příď, jak si kromě videa můžeme ověřit i na fotkách. Je pak jen na vás, zda pro něj budete považovat za adekvátní motorizaci 50 TDI, jak zní obchodní název verze osazené třílitrovým turbodieselem. U nás je k mání od 1 945 900 Kč, čímž se se novinka řadí na vrchol portfolia Audi hned za špičkovou A8.

Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 1 - Audi Q8 50 TDI 2018 dynamika spotreba 01Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 2 - Audi Q8 50 TDI 2018 videoscreen 02Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 3 - Audi Q8 50 TDI 2018 videoscreen 03Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 4 - Audi Q8 50 TDI 2018 videoscreen 04
Audi Q8 50 TDI jízdní dynamikou zrovna neoslní...

Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 5 - Audi Q8 50 TDI 2018 dynamika spotreba 02Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 6 - Audi Q8 50 TDI 2018 dynamika spotreba 03Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným - 7 - Audi Q8 50 TDI 2018 dynamika spotreba 04
...na rozdíl od svého vzhledu

Foto: Auto Junk

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše