Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi?

Čechům připomíná časy Škod Felicia a Favorit, v praxi ale dokáže mnohem víc. To už dříve ukázal v Mercedesu, jak si ale vede pod kapotou Renaultu, kde bude k vidění nejčastěji?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi?

23.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi?

/

Foto: Renault

Čechům připomíná časy Škod Felicia a Favorit, v praxi ale dokáže mnohem víc. To už dříve ukázal v Mercedesu, jak si ale vede pod kapotou Renaultu, kde bude k vidění nejčastěji?


O nové neobvyklé pohonné jednotce Renaultu, tedy přeplňovaném benzinovém čtyřválci o zdvihovém objemu 1 330 kubických centimetrů, jsme se poprvé zmiňovali již na sklonku loňského roku. V té době se mluvilo hlavně o modelech Scénic a Grand Scénic, nicméně Francouzi uvedli, že motor bude mít k dispozici rovněž Dacia. A jelikož na vývoji spolupracoval také Mercedes, nemělo by nás překvapit, že užívat jej bude také třída A, která svou dynamiku předvedla vcelku nedávno.

Dnes se pro změnu vrátíme na začátek, tedy k onomu francouzskému MPV. To již můžete s novou jedna-trojkou pořídit také na českém trhu, a to od 468 900 Kč. Počítat přitom v takové chvíli lze se 140 koňmi, což je nižší výkon než u zmiňované třícípé hvězdy. Vlastně by nás proto nemělo překvapit, že sprint na stovku zabere verzi osazené šestistupňovým manuálem nepříliš působivých 10,1 sekundy.

Sáhnout samozřejmě lze také po sedmistupňovém automatu EDC, nicméně v takové chvíli se již budete muset přesunout od základní výbavy Zen k vyššímu stupni Intens. Pořizovací cena přitom naroste na 573 900 Kč, akcelerace na stovku pak naroste vůči manuálu rovněž, a to o jednu desetinu. Jde sice o nejlepší data v celé rodině, „výrazně lepšímu řidičskému potěšení“, o němž mluví tisková zpráva to ale příliš neodpovídá.

Právě na toto provedení, tedy Scénic Intens Energy TCe 140 EDC, jak zní jeho celý obchodní název, se dnes zaměříme. Na světě je totiž video mapující právě jeho akceleraci. Je možná trochu překvapivé, že pochází z Koreje, ale darovanému koni na zuby nehleďme. Soustředit se budeme na to, co vidíme - zejména akceleraci na stovku, která by měla proběhnout za přibližně stejný čas, jaký deklaruje výrobce, tedy za oněch 10,2 sekundy. Pro Renault jde na jedné straně o pozitivum, že technická data nejsou zkreslena. Nicméně o nějakém dechberoucím řidičském zážitku opravdu nelze mluvit a jak je patrné po překročení mety 100 km/h, nový motor začíná výše poměrně hodně ztrácet dech.

Možná by tedy zájemci o tento motor měli vyčkat na příchod verze Energy TCe 160, jenž dle názvu přinese vyšší výkon. Zároveň lze také počítat s navýšením točivého momentu z 240 na 270 Nm. Stovku tak dáte již za 9,1 sekundy, jedinou volbou je ovšem automat. A z toho jasně vyplývá, že výsledná cena se bude pohybovat nad 600 tisíci korun. Vrcholná verze neobvyklého agregátu už proto příliš častým účastníkem silničního provozu asi nebude, tedy alespoň v kombinaci s logem Renaultu...


Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi? - 1 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 01Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi? - 2 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 02Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi? - 3 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 03
Nový motor se značně neobvyklým zdvihovým objemem se představil světu loni a teď si klestí cestu do dalších a dalších aut

Nový neobvyklý motor Renaultu se ukázal v akci. Co svede ve své levnější verzi? - 4 - Renault Scenic TCe 140 EDC 2018 videoscreen
Verze se 140 koňmi pod kapotou Renaultu Scénic sice vyloženě nezklame, ale ani nenadchne

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.