Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa)

Německá novinka má mít širší rozchod kol i nižší hmotnost. Jako varianta OPC by nová Insignia měla dorazit s přeplňovaným šestiválcovým motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa)

24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka má mít širší rozchod kol i nižší hmotnost. Jako varianta OPC by nová Insignia měla dorazit s přeplňovaným šestiválcovým motorem.

Virtuální debut nového Opelu Insignia Grand Sport se šmahem blíží, podle šeptandy v zákulisí proběhne již v prosinci. Naživo pak německou novinku můžeme očekávat v březnu na autosalonu v Ženevě, se zahájením prodejem tedy nejspíše lze počítat ještě v prvním pololetí příštího roku. Konkrétní datum nám značka ještě upřesní, aktuálně pak do světa pustila informace spojené s vývojem.

Dočkat se přitom ve všech ohledech máme lepšího vozu, než jaký je k dispozici nyní. Nic jiného bychom od marketingového týmu ani nečekali, v tomto případě je však víra na místě. Nová Insignia totiž zhubne až o 175 kilogramů, což rozhodně není zanedbatelná porce. Kromě toho tu navíc máme rozšíření rozchodu kol o 11 milimetrů.

Dále lze počítat s upraveným šasí FlexRide, kdy se v závislosti na volbě jízdního režimu (Standard, Tour a Sport) mění odezva řízení a tlumičů. Základní mód přitom vychází z dat senzorů a automaticky jim upravuje nastavení. V případě režimu Tour lze pro změnu počítat s optimalizovanou spotřebou paliva a uzpůsobení dálkovému cestování.

V případě sportovního módu řízení poskytuje přímou odezvu a vůz vám umožní rychleji projíždět zatáčky. Zredukováno je také „ponoření“ přídě při sešlápnutí brzd. Kromě manuální změny lze počítat také s automatickou adaptací režimů, tlumiče kvůli tomu skenují povrch vozovky 500krát za sekundu.

Aby značka těmto prohlášením dostála, vyrazila s několika prototypy na Nordschleife. Zde přitom testovacím jezdcům přišla vhod i nová poloha sedadla řidiče, jež byla vůči dosavadnímu modelu snížena o 3 centimetry. Zároveň pak došlo také ke změně lokace ovládacích prvků, jenž nyní snadněji uvidíte i nahmátnete.

V základu se o pohon postará 1,5litrová benzínová jednotka, jež nahrazuje stávající 1,4litrový agregát. Níže ovšem automobilka zajít nehodlá, spíše naopak pošilhává po vyšších objemech. Vrcholné provedení OPC by mělo dostat pod kapotu přeplňovaný šestiválec naladěný na zhruba 400 koní.

Ve finále lze zmínit standardní pohon předních kol, který ovšem bude u některých motorů nahrazen systémem 4x4. Ten přitom má být zcela nový, jak potvrzují nová videa. Vyčíst z nich přitom lze i něco málo o vzhledu, kterému inspirací nestál pouze koncept Monza, ale také čtyřdveřová kupé.


Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa) - 1 - Opel Insignia Grand Sport dalsi oficialni spy foto 01Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa) - 2 - Opel Insignia Grand Sport dalsi oficialni spy foto 02Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa) - 3 - Opel Insignia Grand Sport dalsi oficialni spy foto 03Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa) - 4 - Opel Insignia Grand Sport dalsi oficialni spy foto 04Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa) - 5 - Opel Insignia Grand Sport dalsi oficialni spy foto 05Nový Opel Insignia prý bude sportovnější, zaručit to mají testy na Ringu (+ videa) - 6 - Opel Insignia Grand Sport dalsi oficialni spy foto 06
Nová Insignia má nabídnout působivější svezení než stávající provedení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.