Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace 5008 dostala digitální přístrojovou desku, ta se však drží podivnosti svého analogového předchůdce. Z jejího sledování jde hlava kolem.
Automobilky se u každého nového modelu snaží vyrukovat s něčím, co tu ještě nebylo. U druhé generace Peugeotu 5008 jsme se tak dočkali u této značky dosud nevídaného digitálního přístrojového štítu, který skýtá prakticky nekonečné možnosti zobrazení klíčových údajů o jízdě. Dominantou jeho pravé strany je otáčkoměr, ovšem pouze při zvoleném sportovním režimu - jinak zůstává zrakům posádky zcela skryt, což u vozu tohoto typu zase tak nepřekvapí.
Když ale vidět je, drží se podivnosti, kterou automobilka vybavila již modely 308 a 3008. A nedá se říci, že by tím zabodovala. Jde o ručičku otáčkoměru pohybující se proti obvyklému směru, tedy zprava doleva, což je mnoha uživatelům nepříjemné. Čekali jsme tedy, že s digitální přístrojovkou tento nápad opustí scénu nebo alespoň bude možné přepnutí do obvyklého způsobu zobrazení růstu otáček. Leč nestalo se ani jedno.
Docela by nás zajímalo, proč automobilka na této neobvyklé koncepci lpí. Pravda, odlišuje ji to od ostatních, nicméně za obvyklé nedostává plusové body a pokud si pustíte níže přiložené video, nejspíše pochopíte proč - z tohoto neobvyklého zobrazení se leckomu točí hlava a musíme říci, že patříme mezi takové. Navíc Francouzům ani nelze přiznat body za originalitu - proti směru jdoucí ručkou otáčkoměru se totiž mohl pochlubit již Jaguar C-Type, závodní speciál, který Britové vyráběli již v 50. letech minulého století nebo vozy od Aston Martin.
Ať už je to cokoliv, experimentování pokračuje, a to v obou „dvounulkových“ novinkách značky. S neobvyklou konfigurací se zkrátka musíte smířit, tedy pokud po modelech 3008 či 5008 pošilháváte. Jak přitom otáčkoměr funguje, to vám ukáže nové video zachycující akceleraci modelu 558 s dvoulitrovým turbodieselem BlueHDI o výkonu 150 koní pod kapotou. S ním by dle volby obutí mělo zvládnout stovku za 9,6 až 10,8 sekundy.
Data z V-boxu naznačují, že Peugeot je v případě jízdní dynamiky zbytečně pesimistický, testované SUV sprint na 100 km/h zvládá za 9,5 s. Velmi pravděpodobně přitom užívá 17palcové lité ráfky, k mání jsou ale samozřejmě i větší kola a s nimi spárované pneumatiky. Jejich výběr již ponecháme na vás, onen digitální i-Cockpit je ovšem standardem.
Peugeot 5008 se stejně jako třeba model 3008 chlubí proti směru jdoucí ručkou otáčkoměru
Stejné řešení, byť analogové, používal v 50. letech i Jaguar C-Type
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 9 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva