Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava

Druhá generace 5008 dostala digitální přístrojovou desku, ta se však drží podivnosti svého analogového předchůdce. Z jejího sledování jde hlava kolem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava

30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace 5008 dostala digitální přístrojovou desku, ta se však drží podivnosti svého analogového předchůdce. Z jejího sledování jde hlava kolem.

Automobilky se u každého nového modelu snaží vyrukovat s něčím, co tu ještě nebylo. U druhé generace Peugeotu 5008 jsme se tak dočkali u této značky dosud nevídaného digitálního přístrojového štítu, který skýtá prakticky nekonečné možnosti zobrazení klíčových údajů o jízdě. Dominantou jeho pravé strany je otáčkoměr, ovšem pouze při zvoleném sportovním režimu - jinak zůstává zrakům posádky zcela skryt, což u vozu tohoto typu zase tak nepřekvapí.

Když ale vidět je, drží se podivnosti, kterou automobilka vybavila již modely 308 a 3008. A nedá se říci, že by tím zabodovala. Jde o ručičku otáčkoměru pohybující se proti obvyklému směru, tedy zprava doleva, což je mnoha uživatelům nepříjemné. Čekali jsme tedy, že s digitální přístrojovkou tento nápad opustí scénu nebo alespoň bude možné přepnutí do obvyklého způsobu zobrazení růstu otáček. Leč nestalo se ani jedno.

Docela by nás zajímalo, proč automobilka na této neobvyklé koncepci lpí. Pravda, odlišuje ji to od ostatních, nicméně za obvyklé nedostává plusové body a pokud si pustíte níže přiložené video, nejspíše pochopíte proč - z tohoto neobvyklého zobrazení se leckomu točí hlava a musíme říci, že patříme mezi takové. Navíc Francouzům ani nelze přiznat body za originalitu - proti směru jdoucí ručkou otáčkoměru se totiž mohl pochlubit již Jaguar C-Type, závodní speciál, který Britové vyráběli již v 50. letech minulého století nebo vozy od Aston Martin.

Ať už je to cokoliv, experimentování pokračuje, a to v obou „dvounulkových“ novinkách značky. S neobvyklou konfigurací se zkrátka musíte smířit, tedy pokud po modelech 3008 či 5008 pošilháváte. Jak přitom otáčkoměr funguje, to vám ukáže nové video zachycující akceleraci modelu 558 s dvoulitrovým turbodieselem BlueHDI o výkonu 150 koní pod kapotou. S ním by dle volby obutí mělo zvládnout stovku za 9,6 až 10,8 sekundy.

Data z V-boxu naznačují, že Peugeot je v případě jízdní dynamiky zbytečně pesimistický, testované SUV sprint na 100 km/h zvládá za 9,5 s. Velmi pravděpodobně přitom užívá 17palcové lité ráfky, k mání jsou ale samozřejmě i větší kola a s nimi spárované pneumatiky. Jejich výběr již ponecháme na vás, onen digitální i-Cockpit je ovšem standardem.


Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 1 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 01Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 2 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 02
Peugeot 5008 se stejně jako třeba model 3008 chlubí proti směru jdoucí ručkou otáčkoměru

Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 3 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 03Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 4 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 04Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 5 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 05Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 6 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 06Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 7 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 07Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava - 8 - Peugeot 5008 2,0 BlueHDI 2017 sprint videoscreen 08
Stejné řešení, byť analogové, používal v 50. letech i Jaguar C-Type

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše