Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Peugeot 5008 HDI ukázal zrychlení, i z jeho digitálních budíků se točí hlava
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace 5008 dostala digitální přístrojovou desku, ta se však drží podivnosti svého analogového předchůdce. Z jejího sledování jde hlava kolem.
Automobilky se u každého nového modelu snaží vyrukovat s něčím, co tu ještě nebylo. U druhé generace Peugeotu 5008 jsme se tak dočkali u této značky dosud nevídaného digitálního přístrojového štítu, který skýtá prakticky nekonečné možnosti zobrazení klíčových údajů o jízdě. Dominantou jeho pravé strany je otáčkoměr, ovšem pouze při zvoleném sportovním režimu - jinak zůstává zrakům posádky zcela skryt, což u vozu tohoto typu zase tak nepřekvapí.
Když ale vidět je, drží se podivnosti, kterou automobilka vybavila již modely 308 a 3008. A nedá se říci, že by tím zabodovala. Jde o ručičku otáčkoměru pohybující se proti obvyklému směru, tedy zprava doleva, což je mnoha uživatelům nepříjemné. Čekali jsme tedy, že s digitální přístrojovkou tento nápad opustí scénu nebo alespoň bude možné přepnutí do obvyklého způsobu zobrazení růstu otáček. Leč nestalo se ani jedno.
Docela by nás zajímalo, proč automobilka na této neobvyklé koncepci lpí. Pravda, odlišuje ji to od ostatních, nicméně za obvyklé nedostává plusové body a pokud si pustíte níže přiložené video, nejspíše pochopíte proč - z tohoto neobvyklého zobrazení se leckomu točí hlava a musíme říci, že patříme mezi takové. Navíc Francouzům ani nelze přiznat body za originalitu - proti směru jdoucí ručkou otáčkoměru se totiž mohl pochlubit již Jaguar C-Type, závodní speciál, který Britové vyráběli již v 50. letech minulého století nebo vozy od Aston Martin.
Ať už je to cokoliv, experimentování pokračuje, a to v obou „dvounulkových“ novinkách značky. S neobvyklou konfigurací se zkrátka musíte smířit, tedy pokud po modelech 3008 či 5008 pošilháváte. Jak přitom otáčkoměr funguje, to vám ukáže nové video zachycující akceleraci modelu 558 s dvoulitrovým turbodieselem BlueHDI o výkonu 150 koní pod kapotou. S ním by dle volby obutí mělo zvládnout stovku za 9,6 až 10,8 sekundy.
Data z V-boxu naznačují, že Peugeot je v případě jízdní dynamiky zbytečně pesimistický, testované SUV sprint na 100 km/h zvládá za 9,5 s. Velmi pravděpodobně přitom užívá 17palcové lité ráfky, k mání jsou ale samozřejmě i větší kola a s nimi spárované pneumatiky. Jejich výběr již ponecháme na vás, onen digitální i-Cockpit je ovšem standardem.
Peugeot 5008 se stejně jako třeba model 3008 chlubí proti směru jdoucí ručkou otáčkoměru
Stejné řešení, byť analogové, používal v 50. letech i Jaguar C-Type
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 6 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 9 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage