Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí

Je to poprvé, co se podařilo zachytit nové nejtišší auto světa alias nový Rolls Phantom v rukou zákazníka v běžném provozu. A stojí to za zhlédnutí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí

20.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to poprvé, co se podařilo zachytit nové nejtišší auto světa alias nový Rolls Phantom v rukou zákazníka v běžném provozu. A stojí to za zhlédnutí.

Kdybyste měli problém si představit, jak masivní je zcela nová ikona nejluxusnějších vozů ve srovnání s běžnými auty na silnici, můžete se podívat na následující obrázky. Do ulic Berlína vyjel jeden z prvních prodaných exemplářů nového Rolls-Roycu Phantom VIII a lovci zajímavých aut s fotoaparáty nesměli chybět.

Díky tomu můžeme v běžném provozu vidět Phantom po boku ostatních aut a v klidu si vychutnat jeho dominanci. Fotky zachytily vůz v pohybu i v koloně za starším Audi A3 a jak můžete sami vidět, Phantom se vedle něj zdá být gigantický. Je velký natolik, že se nabízí otázka, proč v Goodwoodu cítí potřebu postavit SUV a jak bude asi vypadat, když už limuzína působí jako kulturista mezi aristokraty.

Opravdu musí podlehnout jako Bentley či Lamborghini? Možná nemusí, ale segment luxusních sportovně užitkových vozů je velmi lukrativní. To je pro automobilky dostatečný motiv bez ohledu na to, co říkají zastánci starých pořádků. Pouze Ferrari a McLaren tvrdí, že se nezapojí do boje o kus koláče třídy SUV. Jenže to říkají dnes, navić u Ferrari už ne tak přesvědčivě.

Ale zpět k aristokratovi na steroidech. Nejnovější model Phantomu je poháněn dvakrát přeplňovaným motorem V12 o objemu 6,75 litru s výkonem 420 kW (571 koní) a točivým momentem 900 Nm. Rolls-Royce je věrný určitým designovým prvkům, zákazníci si to tak údajně přejí. Novinka se na první pohled velmi podobá předchůdci, rozdílů se ale najde celá řada.

Například maska chladiče, která schválně dodržela charakteristický tvar předchůdce, je nyní vyšší a lehce zapuštěna do nárazníku. Příď s přepracovanými laserovými světlomety je o 10 cm vyšší a celá linie klesá směrem dozadu, to vyvolává dynamický dojem z jinak kolosálního výtvoru. To ukazují i fotografie. Nemalých 2 600 kg vážící obr sice umí zrychlit na 100 km/h za 5,1 sekundy, ale provozem se pohybuje s aurou krále silnic. A to je přesně to, co má dělat...


Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 1 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 01Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 2 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 02Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 3 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 03Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 4 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 04Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 5 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 05Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 6 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 06Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 7 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 07Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 8 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 08Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 9 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 09Nový vládce silnic se vyjel zkontrolovat své království. V provozu se vážně neztratí - 10 - Rolls Royce Phantom VIII spatren v provozu 10
Nový Rolls-Royce Phantom v ulicích budí respekt, jak se v případě takového stroje očekává

Zdroj: Carscoops

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše