Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový vrchol amerických sporťáků brázdí Ringem i za sněhu, s bizarními výfuky (videa)
21.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Corvette ZR1 chce znovu vystoupat na vrchol potravního řetězce sporťáků z USA a dělá pro to možné i nemožné. Však se podívejte sami.
Chevrolet v těchto dnech masivně testuje novou generaci Corvette ZR1, která by měla být znovu tím nejrychlejším, co dá velká americká automobilka světu na poli sportovních aut. Za tímto účelem vyrazil i na Nordschleife, kde se stříbrný exemplář ukázal již v úterý. Jeho karoserii sice zakrývala kamufláž, barva laku však byla díky odhaleným bokům v zadních partiích jasně patrná. I přes fólii si pak můžeme prohlédnout mohutnou kapotu motoru, výrazné vstupy vzduchu v čelním nárazníku či masivní křídlo, které by snadno mohlo posloužit jako žehlicí prkno.
Mnohem větší pozornost špionážních fotografů a kameramanů ovšem přitáhl červený prototyp, který na trať vyrazil ve středu. I ten se samozřejmě pyšnil extrémním bodykitem, kromě výše zmiňovaných prvků však dostal také podivné koncovky výfuku. Dvě z nich sahají nějakých dvacet třicet centimetrů za vůz, kde se stáčí doleva. Je přitom nad slunce jasné, že sériový vůz zdobit nebudou.
Nezbývá tedy nic jiného, než se začít ptát, co za touto neobvyklou ozdobou zádě stojí. Jako první vysvětlení se jeví snaha potlačit hlučnost verze ZR1. Pro Nordschleife platí limity, které během turistických jízd povolují maximálně 96 dB, v době vyhrazené pro testování automobilek 100 dB. Corvette by však tuto míru snadno mohla překročit, a proto dostala tyto nevzhledné „tlumiče“.
Existuje ale samozřejmě i další teorie, která má pro změnu spojitost s adaptivním systémem výfuku. Toto by mohlo být jeho evoluční provedení, byť taktéž nikoliv v produkční formě. Chevrolet ale pouze přistoupil k levnější testovací variantě, kde by navíc mohl snadněji hledat optimální nastavení zavírání škrticích klapek a podobně. Stejně tak ale může jen „lovit“ ten správný zvuk.
Ve finále tu pak máme ještě třetí možnost, a tou je snaha vypořádat se s proměnlivým počasím, které aktuálně v pohoří Eifel vládne a jež testovacím prototypům může vadit. A jelikož přitom ZR1 pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec, kterému vyšší teploty zrovna nesvědčí, může toto opatření napomáhat regulaci recirkulace výfukových par a tedy lepšímu chodu pohonné jednotky.
Zda ovšem některá z teorií trefuje hřebíček na hlavičku, to je sporné. My se nejvíce kloníme k variantě číslo jedna, které by nasvědčovala i jistá časová posloupnost. V úterý totiž mohl Chevrolet vyrazit na okruh poprvé bez „nástavců“, přičemž záhy byla zjištěna jeho hlučnost. Technici značky proto rychle přispěchali s provizorním řešením, které vyzkoušeli o den později.
Zatímco v úterý byl na Ringu nachytán stříbrný prototyp Corvette ZR1 s normálními výfuky...
...o den později již trať brázdil červený exemplář s podivnými rourami na zádi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 09:13 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch