Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Novým šéfem designu McLarenu je muž, který se ošíval nad svítícím motorem 720S
31.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rob Melville pracuje pro McLaren již osmým rokem a nebojí se ani kritiky díla vlastní značky. Budoucnost se zdá být v dobrých rukou.
Jedním z vrcholů letošní Ženevy byla premiéra McLarenu 720S. Ten vypadá o poznání agresivněji než předchozí britská kupé, k tomu se pyšní řadou fines, které u jiných značek nenajdete. Je tu však jeden prvek, nad kterým řadě lidí zůstává rozum stát - a tím je rudé osvětlení motorového prostoru. Sám designér tohoto auta Rob Melville ostatně nad tímto řešením v Ženevě jen obtížně skrýval rozpaky, zjevně v jeho případě musel ustoupit někomu nad sebou. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se tak stalo naposledy.
Melville byl aktuálně jmenován šéfem celého designového oddělení značky, přičemž na daném postu nahradí Franka Stephensona. Ten se podle dostupných údajů po letech vrací zpátky k Mini, u této automobilky totiž až do roku 2002 působil jako šéfdesignér. Nový designový jazyk tedy asi čeká celá skupina BMW, u mnichovské automobilky bude od léta úřadovat také Jozef Kabaň, dosavadní šéf designu Škody.
Zpět ale k Melvillovi, jehož jmenování není nikterak překvapivé. U britské firmy nastoupil v roce 2009 jako Senior Designer, o pět let později pak postoupil na příčku šéfa designu sportovní modelů. Zodpovědný je tedy prakticky za všechny moderní vozy značky od McLarenu P1 přes 675LT až třeba po základní kupé 570S. Kromě toho vedl designový tým u již zmiňovaného modelu 720S.
Před nástupem k McLarenu byl Melville zaměstnán u Land Roveru, kde jeho návrhy a hliněný model vedly ke vzniku konceptu LRX, ze kterého se posléze vyklubal Range Rover Evoque. V roce 2006 pro změnu Melvilla angažovalo GM, přičemž jako kreativní designér stál za zrodem konceptu Cadillac Converj. Také se podílel i na stylizaci Chevroletu Corvette či Hummeru H2.
Nyní bude dohlížet na největší expanzi britské značky v celé její historii. V plánu je 14 nových modelů, jichž se dočkáme do roku 2022. Mezi nimi přitom nemá chybět nejen stvoření nové divize LT, ale také elektrický supersport a velmi pravděpodobně i nástupce modelu P1. Ve všech případech přitom bude použit designový jazyk odkazující právě na McLaren 720S.
Šéfdesignér McLarenu Rob Melville byl aktuálně jmenován šéfem celého designového oddělení...
...a to přesto, že letos v Ženevě mluvil o „svém” novém kupé 720S nejen obdivně, ale i kriticky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999