Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Novým šéfem designu McLarenu je muž, který se ošíval nad svítícím motorem 720S
31.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rob Melville pracuje pro McLaren již osmým rokem a nebojí se ani kritiky díla vlastní značky. Budoucnost se zdá být v dobrých rukou.
Jedním z vrcholů letošní Ženevy byla premiéra McLarenu 720S. Ten vypadá o poznání agresivněji než předchozí britská kupé, k tomu se pyšní řadou fines, které u jiných značek nenajdete. Je tu však jeden prvek, nad kterým řadě lidí zůstává rozum stát - a tím je rudé osvětlení motorového prostoru. Sám designér tohoto auta Rob Melville ostatně nad tímto řešením v Ženevě jen obtížně skrýval rozpaky, zjevně v jeho případě musel ustoupit někomu nad sebou. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se tak stalo naposledy.
Melville byl aktuálně jmenován šéfem celého designového oddělení značky, přičemž na daném postu nahradí Franka Stephensona. Ten se podle dostupných údajů po letech vrací zpátky k Mini, u této automobilky totiž až do roku 2002 působil jako šéfdesignér. Nový designový jazyk tedy asi čeká celá skupina BMW, u mnichovské automobilky bude od léta úřadovat také Jozef Kabaň, dosavadní šéf designu Škody.
Zpět ale k Melvillovi, jehož jmenování není nikterak překvapivé. U britské firmy nastoupil v roce 2009 jako Senior Designer, o pět let později pak postoupil na příčku šéfa designu sportovní modelů. Zodpovědný je tedy prakticky za všechny moderní vozy značky od McLarenu P1 přes 675LT až třeba po základní kupé 570S. Kromě toho vedl designový tým u již zmiňovaného modelu 720S.
Před nástupem k McLarenu byl Melville zaměstnán u Land Roveru, kde jeho návrhy a hliněný model vedly ke vzniku konceptu LRX, ze kterého se posléze vyklubal Range Rover Evoque. V roce 2006 pro změnu Melvilla angažovalo GM, přičemž jako kreativní designér stál za zrodem konceptu Cadillac Converj. Také se podílel i na stylizaci Chevroletu Corvette či Hummeru H2.
Nyní bude dohlížet na největší expanzi britské značky v celé její historii. V plánu je 14 nových modelů, jichž se dočkáme do roku 2022. Mezi nimi přitom nemá chybět nejen stvoření nové divize LT, ale také elektrický supersport a velmi pravděpodobně i nástupce modelu P1. Ve všech případech přitom bude použit designový jazyk odkazující právě na McLaren 720S.
Šéfdesignér McLarenu Rob Melville byl aktuálně jmenován šéfem celého designového oddělení...
...a to přesto, že letos v Ženevě mluvil o „svém” novém kupé 720S nejen obdivně, ale i kriticky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva