Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Fiat někdo přece jen někdo stojí, vznikla by tak největší automobilka na světě
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivý zájemce o koncern FCA se měl vynořit z Asie. Sloučením Fiatu, Chryskeru a Hyundai by vznikl moloch prodávající 11,5 milionu aut ročně.
Šéf FCA Sergio Marchionne nedávno přiznal, že o Fiat nikdo nestojí. Že přes veškeré spekulace dosud nedostal jedinou seriózní nabídku na možné převzetí jím řízeného koncernu či některé ze značek, které sdružuje. To bylo docela překvapivé prohlášení, neboť v médiích se jich týdny mluvilo o zájmu hlavně ze strany čínských automobilek. Značka Great Wall Motor Company měla dokonce do amerického ústředí FCA v Auburnu vyslat delegaci, zjevně se to ale nestalo.
Nově tu máme další kolo spekulací, které se týká možného sloučení FCA s dalším velkým světovým hráčem. Z Číny ale nepochází, místo toho je tentokráte, a nutno říci poněkud překvapivě, v centru dění skupina Hyundai Motor Company. Pokud by přitom k takovému kroku došlo, byla by zformována největší automobilka na světě, neboť loni Korejci a FCA společně prodali 11,5 milionu nových vozů. Tedy výrazně více než VW Group, Toyota či Renault-Nissan.
Podle analytika Lee Jae-ila ze společnosti Eugene Investment & Securities by ovšem nová skupina jen na těchto registracích nezůstala, díky sloučení by totiž výrazně vzrostlo povědomí o jednotlivých značkách tam, kde dnes příliš aktivně nepůsobí. Kromě toho by Korejci s ohledem na Jeep nemalou měrou rozšířili své portfolio crossoverů a SUV. Velmi pravděpodobně by tak kumulované prodeje všech značek zakrátko přesáhly 12 milionů nových aut.
Jak jsme ovšem zmínili výše, jde zatím stále jen o spekulace. K možnému převzetí ze strany Korejců se nevyjádřil ani Marchionne, ani samotné Hyundai. Nicméně ony dohady by mohly vybudit k dalším aktivitám čínské automobilky, které by tak své nabídky navýšily. Zda však poté FCA na sloučení kývne, je nejisté. Dle Marchionneho totiž je aktuální prioritou splnění obchodního plánu - nejspíše znovu změněného - pro rok 2018.
Sloučením FCA a Hyundai Motor Company by vznikla největší automobilka světa
Zdroj: The Detroit Bureau
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch