Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Fiat někdo přece jen někdo stojí, vznikla by tak největší automobilka na světě
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivý zájemce o koncern FCA se měl vynořit z Asie. Sloučením Fiatu, Chryskeru a Hyundai by vznikl moloch prodávající 11,5 milionu aut ročně.
Šéf FCA Sergio Marchionne nedávno přiznal, že o Fiat nikdo nestojí. Že přes veškeré spekulace dosud nedostal jedinou seriózní nabídku na možné převzetí jím řízeného koncernu či některé ze značek, které sdružuje. To bylo docela překvapivé prohlášení, neboť v médiích se jich týdny mluvilo o zájmu hlavně ze strany čínských automobilek. Značka Great Wall Motor Company měla dokonce do amerického ústředí FCA v Auburnu vyslat delegaci, zjevně se to ale nestalo.
Nově tu máme další kolo spekulací, které se týká možného sloučení FCA s dalším velkým světovým hráčem. Z Číny ale nepochází, místo toho je tentokráte, a nutno říci poněkud překvapivě, v centru dění skupina Hyundai Motor Company. Pokud by přitom k takovému kroku došlo, byla by zformována největší automobilka na světě, neboť loni Korejci a FCA společně prodali 11,5 milionu nových vozů. Tedy výrazně více než VW Group, Toyota či Renault-Nissan.
Podle analytika Lee Jae-ila ze společnosti Eugene Investment & Securities by ovšem nová skupina jen na těchto registracích nezůstala, díky sloučení by totiž výrazně vzrostlo povědomí o jednotlivých značkách tam, kde dnes příliš aktivně nepůsobí. Kromě toho by Korejci s ohledem na Jeep nemalou měrou rozšířili své portfolio crossoverů a SUV. Velmi pravděpodobně by tak kumulované prodeje všech značek zakrátko přesáhly 12 milionů nových aut.
Jak jsme ovšem zmínili výše, jde zatím stále jen o spekulace. K možnému převzetí ze strany Korejců se nevyjádřil ani Marchionne, ani samotné Hyundai. Nicméně ony dohady by mohly vybudit k dalším aktivitám čínské automobilky, které by tak své nabídky navýšily. Zda však poté FCA na sloučení kývne, je nejisté. Dle Marchionneho totiž je aktuální prioritou splnění obchodního plánu - nejspíše znovu změněného - pro rok 2018.
Sloučením FCA a Hyundai Motor Company by vznikla největší automobilka světa
Zdroj: The Detroit Bureau
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan