Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Fiat někdo přece jen někdo stojí, vznikla by tak největší automobilka na světě
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivý zájemce o koncern FCA se měl vynořit z Asie. Sloučením Fiatu, Chryskeru a Hyundai by vznikl moloch prodávající 11,5 milionu aut ročně.
Šéf FCA Sergio Marchionne nedávno přiznal, že o Fiat nikdo nestojí. Že přes veškeré spekulace dosud nedostal jedinou seriózní nabídku na možné převzetí jím řízeného koncernu či některé ze značek, které sdružuje. To bylo docela překvapivé prohlášení, neboť v médiích se jich týdny mluvilo o zájmu hlavně ze strany čínských automobilek. Značka Great Wall Motor Company měla dokonce do amerického ústředí FCA v Auburnu vyslat delegaci, zjevně se to ale nestalo.
Nově tu máme další kolo spekulací, které se týká možného sloučení FCA s dalším velkým světovým hráčem. Z Číny ale nepochází, místo toho je tentokráte, a nutno říci poněkud překvapivě, v centru dění skupina Hyundai Motor Company. Pokud by přitom k takovému kroku došlo, byla by zformována největší automobilka na světě, neboť loni Korejci a FCA společně prodali 11,5 milionu nových vozů. Tedy výrazně více než VW Group, Toyota či Renault-Nissan.
Podle analytika Lee Jae-ila ze společnosti Eugene Investment & Securities by ovšem nová skupina jen na těchto registracích nezůstala, díky sloučení by totiž výrazně vzrostlo povědomí o jednotlivých značkách tam, kde dnes příliš aktivně nepůsobí. Kromě toho by Korejci s ohledem na Jeep nemalou měrou rozšířili své portfolio crossoverů a SUV. Velmi pravděpodobně by tak kumulované prodeje všech značek zakrátko přesáhly 12 milionů nových aut.
Jak jsme ovšem zmínili výše, jde zatím stále jen o spekulace. K možnému převzetí ze strany Korejců se nevyjádřil ani Marchionne, ani samotné Hyundai. Nicméně ony dohady by mohly vybudit k dalším aktivitám čínské automobilky, které by tak své nabídky navýšily. Zda však poté FCA na sloučení kývne, je nejisté. Dle Marchionneho totiž je aktuální prioritou splnění obchodního plánu - nejspíše znovu změněného - pro rok 2018.
Sloučením FCA a Hyundai Motor Company by vznikla největší automobilka světa
Zdroj: The Detroit Bureau
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda