O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte

Že auta v reálu nejezdí se spotřebou, kterou jim věští výrobci udávané hodnoty, víme. Ovšem obvykle je spotřeba ve skutečnosti vyšší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte

17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že auta v reálu nejezdí se spotřebou, kterou jim věští výrobci udávané hodnoty, víme. Ovšem obvykle je spotřeba ve skutečnosti vyšší.

Spotřeba je při koupi auta jedním z nejsledovanějších údajů, pochopitelně. Za nejúspornější jsou přitom obvykle považovány vozy osazené dieselovým motorem, u kterých se s lehkou nohou na plynu můžete dostat až na směšně nízké hodnoty. Nikoliv sice tak nízké, jak automobilky naznačují, nicméně i tak jde o působivé výsledky. Jenže kvůli vývoji benzinových motorů také v souvislosti s kauzou Dieselgate naftožrouti pomalu přestávají být v kurzu.

Zajímavý může být i fakt, že „producenti sazí“ přestávají vyhrávat ankety a soutěže zaměřené na spotřeby. Či alespoň některé z nich, jak dokazuje britský MPG Marathon. Ten se koná již několik let, přičemž na konci každého ročníku stojí žebříček nejúspornějších vozů v reálném světě. Specifikem této soutěže je ale fakt, že mezi vítězi nejsou jen auta s absolutně nejnižší spotřebou, ale také ta, která se nejvíce - v pozitivním smyslu slova - liší od té udávané.

Absolutně nejúspornějším vozem se pro letošek stala Mazda 2 osazená 1,6litrovým dieselem, se kterou John Kerswill a Ian McKean urazili 653 km dlouhou testovací trasu s průměrnou spotřebou 3,1 l/100 km. Oficiální parametry tak překonali o 6,94 %, respektive ještě o trochu více. Od pořadatelů však dostali určitou „palivovou“ penalizaci za pomalejší jízdu.

Pozoruhodnější je, že dalším z vítězů se stal Ford Mustang osazený pětilitrovým osmiválcem. Tedy pohonnou jednotkou, která eko-aktivisty musí v noci budit ze sna a pro většinu ostatních bude synonymem „žravosti“, ne nízké spotřeby. Přesto Andy Dawson a Andrew Marriott zvládli úsek měřící dokonce 692 km zajet s průměrem 7,7 l/100 km. Tedy víceméně se stejnou spotřebou, jakou znají majitelé běžnějších rodinných přibližovadel osazených mnohem menší pohonnou jednotkou - třeba Audi A4 Allroad 2,0 TFSI v letošním MPG Marathon jezdilo za 7 l/100 km.

Samotná výše spotřeby ale tentokráte není až tak důležitá, Mustang totiž zvítězil právě v kategorii, která sleduje rozdíl mezi reálným světem a udávanou hodnotou, kde spousta aut lže v opačném smyslu slova. A Mustang také lže, jen to asi nikomu nebude vadit - oproti oficiální spotřebě 13,5 l/100 km byla ta nejnižší dosažená lepší o podstatných 75 procent. Ukazuje se tedy, že i s osmiválcovými sporťáky lze jezdit levně. V naprostém kontrastu s tím je výsledek předprodukční Toyoty Prius Plug-In Hybrid. V jejím případě bylo dosaženo o 160 procent horší spotřeby, než udává automobilka. Dle ní by si kombinace 1,8litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru měla říci o 1 l/100 km, ve skutečnosti je to však 2,6 l/100 km.

Je třeba dodat, že i tak jde vlastně o skvělý výsledek japonského vozu, neboť jde o realitu, nikoliv laboratorní fikci. S ohledem na předprodukční stav ovšem Toyota nemohla převzít ocenění za nejnižší reálnou spotřebu soutěže, byť jí de facto dosáhla. Vavříny tedy nakonec putovaly k Mazdě. Mimo to se pak z dalšího prvního místa těšil ještě Fiat Fiorino 1,3 Multijet, který dosáhl nejlepšího zlepšení vůči udávaným hodnotám (12,28 %) mezi dodávkami.

Diesely tedy sice i nadále v letošním MPG Marathon dominovaly, nicméně jak jsme řekli již v úvodu, jejích nízká spotřeba se dala očekávat. Vůči tomu jsou ovšem výsledky pětilitrového Fordu Mustang nadmíru překvapivé .A to jak samotným nízkým průměrem, tak zejména zlepšením vůči továrním parametrům.

Kompletní výsledky MPG Marathon 2016


O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 1 - MPG Marathon 2016 vysledky tab

Hodnoty spotřeby jsou udávány v britských MPG, mílích ujetých na jeden galon paliva. Do l/100 km je přepočítáte třeba zde.

O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 2 - MPG Marathon 2016 dalsi 01O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 3 - MPG Marathon 2016 dalsi 02O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 4 - MPG Marathon 2016 dalsi 03
Nový ročník MPG Marathon opanovaly Mazda 2, Fiat Fiorino a... Ford Mustang

O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 5 - MPG Marathon 2016 dalsi 04O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 6 - MPG Marathon 2016 dalsi 05O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 7 - MPG Marathon 2016 dalsi 06O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 8 - MPG Marathon 2016 dalsi 07O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 9 - MPG Marathon 2016 dalsi 08O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 10 - MPG Marathon 2016 dalsi 09O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 11 - MPG Marathon 2016 dalsi 10O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 12 - MPG Marathon 2016 dalsi 11O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 13 - MPG Marathon 2016 dalsi 12O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 14 - MPG Marathon 2016 dalsi 13O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte - 15 - MPG Marathon 2016 dalsi 14
Na dalších fotkách vidíme i skutečného největšího lháře, plug-in-hybridní Prius v předprodukčním provedení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.