Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O spotřebě paliva nejvíce lže Ford Mustang 5,0 V8. Jen jinak, než si myslíte
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že auta v reálu nejezdí se spotřebou, kterou jim věští výrobci udávané hodnoty, víme. Ovšem obvykle je spotřeba ve skutečnosti vyšší.
Spotřeba je při koupi auta jedním z nejsledovanějších údajů, pochopitelně. Za nejúspornější jsou přitom obvykle považovány vozy osazené dieselovým motorem, u kterých se s lehkou nohou na plynu můžete dostat až na směšně nízké hodnoty. Nikoliv sice tak nízké, jak automobilky naznačují, nicméně i tak jde o působivé výsledky. Jenže kvůli vývoji benzinových motorů také v souvislosti s kauzou Dieselgate naftožrouti pomalu přestávají být v kurzu.
Zajímavý může být i fakt, že „producenti sazí“ přestávají vyhrávat ankety a soutěže zaměřené na spotřeby. Či alespoň některé z nich, jak dokazuje britský MPG Marathon. Ten se koná již několik let, přičemž na konci každého ročníku stojí žebříček nejúspornějších vozů v reálném světě. Specifikem této soutěže je ale fakt, že mezi vítězi nejsou jen auta s absolutně nejnižší spotřebou, ale také ta, která se nejvíce - v pozitivním smyslu slova - liší od té udávané.
Absolutně nejúspornějším vozem se pro letošek stala Mazda 2 osazená 1,6litrovým dieselem, se kterou John Kerswill a Ian McKean urazili 653 km dlouhou testovací trasu s průměrnou spotřebou 3,1 l/100 km. Oficiální parametry tak překonali o 6,94 %, respektive ještě o trochu více. Od pořadatelů však dostali určitou „palivovou“ penalizaci za pomalejší jízdu.
Pozoruhodnější je, že dalším z vítězů se stal Ford Mustang osazený pětilitrovým osmiválcem. Tedy pohonnou jednotkou, která eko-aktivisty musí v noci budit ze sna a pro většinu ostatních bude synonymem „žravosti“, ne nízké spotřeby. Přesto Andy Dawson a Andrew Marriott zvládli úsek měřící dokonce 692 km zajet s průměrem 7,7 l/100 km. Tedy víceméně se stejnou spotřebou, jakou znají majitelé běžnějších rodinných přibližovadel osazených mnohem menší pohonnou jednotkou - třeba Audi A4 Allroad 2,0 TFSI v letošním MPG Marathon jezdilo za 7 l/100 km.
Samotná výše spotřeby ale tentokráte není až tak důležitá, Mustang totiž zvítězil právě v kategorii, která sleduje rozdíl mezi reálným světem a udávanou hodnotou, kde spousta aut lže v opačném smyslu slova. A Mustang také lže, jen to asi nikomu nebude vadit - oproti oficiální spotřebě 13,5 l/100 km byla ta nejnižší dosažená lepší o podstatných 75 procent. Ukazuje se tedy, že i s osmiválcovými sporťáky lze jezdit levně. V naprostém kontrastu s tím je výsledek předprodukční Toyoty Prius Plug-In Hybrid. V jejím případě bylo dosaženo o 160 procent horší spotřeby, než udává automobilka. Dle ní by si kombinace 1,8litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru měla říci o 1 l/100 km, ve skutečnosti je to však 2,6 l/100 km.
Je třeba dodat, že i tak jde vlastně o skvělý výsledek japonského vozu, neboť jde o realitu, nikoliv laboratorní fikci. S ohledem na předprodukční stav ovšem Toyota nemohla převzít ocenění za nejnižší reálnou spotřebu soutěže, byť jí de facto dosáhla. Vavříny tedy nakonec putovaly k Mazdě. Mimo to se pak z dalšího prvního místa těšil ještě Fiat Fiorino 1,3 Multijet, který dosáhl nejlepšího zlepšení vůči udávaným hodnotám (12,28 %) mezi dodávkami.
Diesely tedy sice i nadále v letošním MPG Marathon dominovaly, nicméně jak jsme řekli již v úvodu, jejích nízká spotřeba se dala očekávat. Vůči tomu jsou ovšem výsledky pětilitrového Fordu Mustang nadmíru překvapivé .A to jak samotným nízkým průměrem, tak zejména zlepšením vůči továrním parametrům.
Kompletní výsledky MPG Marathon 2016
Hodnoty spotřeby jsou udávány v britských MPG, mílích ujetých na jeden galon paliva. Do l/100 km je přepočítáte třeba zde.
Nový ročník MPG Marathon opanovaly Mazda 2, Fiat Fiorino a... Ford Mustang
Na dalších fotkách vidíme i skutečného největšího lháře, plug-in-hybridní Prius v předprodukčním provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda