Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O tolik rychlejší jsou nové F1 oproti těm loňským. A jak si stojí proti roku 2010? (videa)
12.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové monoposty Formule 1 se vám mohou a nemusí líbit, mohou a nemusí vám pěkně znít, jednu věc jim ale neupřete - jsou zatraceně rychlé.
Formule 1 je po letech zase zajímavá, a to sezóna ani nezačal. V platnosti jsou nová pravidla, která se postarala o nově pojaté monoposty a zkoumání možností pravidel. Oba tyto faktory se postaraly jednak o to, že síly mezi týmy by se mohly přeskupit a i pokud se to nestane, nové monoposty budou nesrovnatelně rychlejší, než ty loňské.
Jak nové stroje po trati za úžasné přilnavosti létají, jsme viděli už v pátek, teď se ale můžeme mrknout na to, jak si stojí proti loňským vozům. K dispozici je srovnání onboard-videa z barcelonského okruhu v podání Valtteriho Bottase s novým Mercedesem W08 proti Lewisi Hamiltonovi v kokpitu loňského W07. A je to vážně obrovský rozdíl.
Jednak jsou tu skoro tři sekundy času, což je na této úrovni motoristického sportu něco jako věčnost, jednak ale můžeme vidět to, na co jsme upozorňovali už při sledování předchozího videa - nové stroje jsou mnohem stabilnější a zacházení pilotů s nimi je diametrálně odlišné. Také vidíme zřetelně pozdější brzdění, dřívější akceleraci ze zatáček a zejména v rychlých šikanách jasně ostřejší průjezdy.
Je třeba dodat, že W07 je tu na o stupeň tvrdších pneu (měkké vs. superměkké), ale ty se meziročně změnily natolik, že to není ten klíčový faktor. Porážet loňské monoposty je nicméně jedna věc, co srovnání s dřívějšími? To vám ukáže druhé video, kde můžeme vidět znovu Bottasovo kolo proti výkonu Marka Webbera z kvalifikace na GP Španělska v roce 2010. To už taková nadvláda není, navíc dojem z rychlejšího kola kazí nevýrazný zvuk oproti ještě atmosféricky plněné Webberově ef-jedničce, srovnáváme ale kvalifikační kolo s testovacím - realita při závodech se může směrem k novým monopostům posunout ještě více...
Nové F1 ty loňské porážejí na hlavu
Srovnání s rokem 2010 je trochu komplikovanější případ...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva