Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Obě moderní Bugatti se konečně potkala. Místo uhádnete, ale které je víc šik?
23.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se vedle sebe postaví dvě z nejrychlejších aut planety, je to malý zázrak. A když jsou obě z nich od Bugatti, je ještě větší. Stát se může jen na pár místech světa.
Spatřit na vlastní oči Bugatti, navíc mimo plochu autosalonu, je malým automobilovým svátkem. Modelu Veyron totiž bylo vyrobeno jen 450 kusů, Chiron pak vznikne v o trochu rozsáhlejší sérii, ovšem finální pětistý exemplář bude smontován až za pár let. I v té době tu ovšem budeme mít necelou tisícovku aut, ke které se přidává zhruba obdobné množství z let předchozích. Řada lidí tedy nemusí za celý život zahlédnout na ulici jediné.
Pokud ovšem žijete v Monaku, nejspíše si nemusíte do deníčku zapisovat, kdy jste Bugatti viděli, modely Chiron i Veyron jsou zde stejně běžné jako v Česku třeba jako modely Porsche - nevídáte je pořád, za raritní je ale neoznačíte. Povětšinou se ovšem po úzkých silničkách knížectví prohání samotné, před pár dny však jedny z nejrychlejších produkčních vozů v celé historii automobilismu zastavily vedle sebe. A byl z toho nemalý poprask.
Díky všudypřítomným „spotterům” si tuto podívanou můžeme vychutnat také my, přičemž zároveň lze tak trochu porovnat design obou aut. Modernější Chiron přitom z tohoto srovnání vychází lépe, alespoň z našeho úhlu pohledu. Má totiž „rozbitější“ čelní partie, díky čemuž z něj srší daleko větší agresivita. Vše navíc ještě umocňuje dvoubarevné lakování, přičemž tyrkysová se nastěhovala také dovnitř.
Veyron pak jistě stále má co říct, jeho věk však začíná být stále patrnější. Zvláště při pohledu na světla, kdy ta přední jsou příliš velká a trochu neforemná, zatímco ta zadní nenabízí divákům takové divadlo jako lampy u Bugatti Chiron. I tak by se ale nejspíše nenašel nikdo, kdo by nebyl ochoten za někdejší nejrychlejší vůz planety vyměnit ledvinu. Za nástupce by ale řada lidí jistě dala i víc...
Spatřit na vlastní oči Bugatti se rovná svátku. Vidět ovšem vedle sebe Chiron a Veyron je pomalu něco nemyslitelného, jde v podstatě o takové druhé Vánoce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva