Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Olověné akumulátory prý mají budoucnost, z mild hybridů udělají levné zboží
25.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Evropské konsorcium pro pokročilé olověné akumulátory chce propagovat použití těchto baterií v mild hybridech. Jejich hlavní výhodou je nižší cena.
O použití klasických olovo-uhlíkových akumulátorů pro mild hybridy jsme už slyšeli. Kia dokonce připravuje takto fungující diesel-elektrickou Optimu T-Hybrid, která bude moci kousek ujet i na elektřinu. To u mild hybridů není obvyklé, většinou zde slouží elektřina jen jako berlička pro vyšší výkon či pohon elektroniky v případě start-stopem vypnutého motoru.
Co je však novinkou, je existence Evropského konsorcia pro pokročilé olověné akumulátory, anglicky European Advanced Lead-Acid Battery Consortium, tedy EALABC. Toto konsorcium je divizí ALABC, celosvětového konsorcia, a má v plánu „informovat automobilový průmysl o environmentálních a finančních benefitech pokročilých olovo-uhlíkových bateriích, které se dostávají do prodeje pro nové generace levnějších 48voltových 'superhybridů'”.
Primárně chce vysvětlit výhody, mezi něž patří hlavně výrazně nižší cena oproti lithium-ionovým bateriím. Konkrétně by se mohla dostat pod 250 dolarů (5 436 korun) za kilowatthodinu - jelikož mild hybridům stačí pár kilowatthodin, baterie by nemusely být tak drahé, jako jsou u elektromobilů. Ty konsorcium považuje za příliš drahé pro průměrného motoristu, což potvrzují jejich vysoké ceny navzdory dotacím ze všech stran.
Dlouhodobým cílem je pochopitelně snížit spotřebu paliva resp. emise CO2, konkrétně až o 30 % ve srovnání s dneškem. Cena jednoprocentního snížení emisí technologií mild hybridů s použitím tohoto typu akumulátorů by se mohla pohybovat mezi 50 - 60 Eur (zhruba 1 350 - 1 620 korun), což má být méně než u jiných řešení.
Snahu o racionálnější pohled na věc pochopitelně vítáme, stále ale nejsme přesvědčeni, zda jsou hybridy v jakékoli podobě vůbec s to nějakou vyšší efektivitu zajistit. Uvážíme-li dodatečné náklady na jejich vývoj a výrobu ve srovnání s prakticky nulovým až záporným přínosem při maximálně efektivní úsporné jízdě, zdají se být slepou uličkou, ať už na papíře fungují jakkoli.
S olověnou baterií se ukázala třeba již diesel-elektrická Kia Optima T-Hybrid, EALABC pro ni vidí stále ještě širší využití
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda