Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho?

Třetí verze řady 760 RS dostane manuál, růžové brzdové třmeny a růžovým vláknem vyplétanou karbonovou karoserii. S výkonem 760 koní ale změkčilá nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho?

11.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí verze řady 760 RS dostane manuál, růžové brzdové třmeny a růžovým vláknem vyplétanou karbonovou karoserii. S výkonem 760 koní ale změkčilá nebude.

Tak tu máme další, v pořadí již asi tisící, poslední Pagani Zondu. Jmenovat se bude 764 Passione, ovšem pouze kvůli požadavku anonymního zákazníka. Ve skutečnosti jde ovšem o třetí kousek z limitované série 760 RS, kdy první exemplář byl odeslán do Chile a druhý bude krotit Lewis Hamilton.

Zonda 764 Passione by přitom měla sdílet většinu komponentů se soukromým vozem mistra světa formule 1 z roku 2008. To znamená, že bude vybavena manuální převodovkou a 7,3litrovým motorem V12 z produkce AMG. Ovšem naladěným techniky Pagani na výkon 760 koní.

Tato pohonná jednotka přitom byla inspirována šestilitrovým závodním motorem, který si našel cestu i do Mercedesu CLK-GTR. Jeho využití na veřejných silnicích však není možné, na to je příliš hlučný a emisní. V12 7,3 l oproti tomu punc legality má, přitom je o 90 koní silnější než v Zondě Cinque.

Právě z tohoto (rovněž limitovaného) modelu bylo převzato i několik panelů karoserie, nová jsou ovšem extrémně široká kola, která napomáhají s přenosem vyššího výkonu. Za nimi se skrývají výkonné brzdy s růžově lakovanými třmeny, což byl požadavek zákazníka.

Stejně tak by karbonová vlákna karoserie měla být vypletena růžovou nití, která Zondě propůjčí netradiční vizáž. Název Passione by se pak měl objevit na hlavě válců, přičemž vyveden bude ve stejném odstínu.

Tím dostupné informace končí, na detaily či reálné fotografie si tedy budeme muset počkat do doby, než Pagani Zonda 764 Passione za 1,8 milionu Eur (cca 45 milionů korun) opustí brány továrny.


Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 1 - Pagani Zonda 750 01
Pagani Zonda 764 Passione dostane karoserii protkanou růžovým vláknem. Vypadat by mohla jako Zonda 750, která se nakonec do výroby nikdy nedostala

Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 2 - Zonda Cinque 1Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 3 - Zonda Cinque 2Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 4 - Zonda Cinque 3Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 5 - Zonda Cinque 4
Inspirací pro vzhled Zondy 764 Passione se stala limitovaná série Pagani Zondy Cinque

Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 6 - Pagani Zonda 760 RS 01Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 7 - Pagani Zonda 760 RS 02Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 8 - Pagani Zonda 760 RS 03Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 9 - Pagani Zonda 760 RS 04Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 10 - Pagani Zonda 760 RS 05Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 11 - Pagani Zonda 760 RS 06Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 12 - Pagani Zonda 760 RS 07Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 13 - Pagani Zonda 760 RS 08Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 14 - Pagani Zonda 760 RS 09Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho? - 15 - Pagani Zonda 760 RS 10
Stejně jako vůz určený Lewisi Hamiltonovi dostane Zonda 764 Passione manuální převodovku, která bude na zadní kola přenášet výkon 760 koní produkovaný 7,3litrovým motorem V12

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.