Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje

Peugeotu trvalo více než rok, než dostal do prodejů vůz, který se honosí označením „první produkční naftový hybrid na světě”. Na kolik přijde?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje

19.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeotu trvalo více než rok, než dostal do prodejů vůz, který se honosí označením „první produkční naftový hybrid na světě”. Na kolik přijde?

Uběhl skutečně již více než rok od chvíle, kdy Peugeot poprvé stručně představil model 3008 HYbrid4. Již název této verze říká mnohé, když slovo hybrid naznačuje cosi o přítomnosti spalovacího i elektrického motoru a číslovka 4 něco o pohonu všech kol, detaily jsou ale přesto pikantní. Spalovací motor je totiž vznětový a do té chvíle nebyl na světě jediný další výrobce, který by byl tak daleko s vývojem dieselelektrického hnacího ústrojí pro osobní automobil. Pohon všech kol je navíc zajišťován novátorsky tak, že o přední kola se stará pouze spalovací a o zadní pouze elektrický agregát. Oba jsou přitom umístěny na patřičných koncích vozu, tedy spalovací vpředu a elektrický vzadu.

Vůz sice už vzhledem k rozdílu mezi výkony obou motorů (naftový 2,0 HDi má 163 a elektrický pouze 37 koní) nebude plnohodnotnou čtyřkolkou a pohon zadní osy bude v plné míře k dispozici pouze v nižších rychlostech, špatné řešení to ale přesto není. Peugeot má rázem pohon všech kol, který dosud nenabízel, u vozů jako je 3008 postačí i svou schopností snadněji uvést vůz do pohybu a nakonec jde i o řešení poměrně efektivní - zadní kola jsou poháněna bez přítomnosti kardanu, mezinápravového diferenciálu a dalších dílů, jenž jsou jinak pro pohon zadní osy u vozu s motorem umístěným vpředu nezbytné. A samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že jde o hybrid, který by měl být s to rekuperovat významnější část energie jinak zmařené brzděním a tu pak použít nejen při akceleraci, ale také v městském provozu či v kolonách, kde je spalovací motor dosti neefektivní. Jak to všechno bude fungovat v praxi zatím netušíme, Peugeot ale slibuje kombinovanou spotřebu nafty ve výši 4,1 litru na 100 km jízdy při schopnosti zrychlit na stovku za 8,8 sekundy a dosáhnout rychlosti až 209 km/h. Nyní si tohle všechno konečně můžete koupit.

Peugeot už sice letos zjara nabídl limitovanou edici prvních 300 kusů tohoto vozu, s cenou 41 500 Eur na domácím francouzském trhu ale nešlo o žádnou láci. Navíc předpokládáme, že zákazníci dostali své vozy beztak až touto dobou, pokud vůbec. Nyní se 3008 Hybrid4 začíná propracovávat i do běžného prodeje - zatím jej nenajdete v nabídce českého ani německého zastoupení značky, dokonce i ve Francii vás webová stránka Peugeotu vyzve jen k registraci vašeho zájmu o tento vůz. Britský importér ale již hybridní 3008 začal nabízet za cenu 26 995 liber (cca 760 tisíc Kč), což zní o poznání lépe než milionová cenovka u prvních 300 kusů. Když navíc uvážíme, že 3008 pouze s motorem 2,0 HDi 163, automatickou převodovkou a pohonem předních kol stojí v Británii nejméně 22 545 liber, pak příplatek v přepočtu kolem 125 tisíc Kč za 37 koní, pohon všech kol a potenciálně úspornější provoz navíc není až tak drastický.

Uvidíme, za kolik bude 3008 Hybrid4 k mání u nás, s touto cenou by si ale pár zákazníků najít mohl.


Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 1 - Peugeot 3008 Hybrid4 01Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 2 - Peugeot 3008 Hybrid4 02Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 3 - Peugeot 3008 Hybrid4 03Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 4 - Peugeot 3008 Hybrid4 04Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 5 - Peugeot 3008 Hybrid4 05Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 6 - Peugeot 3008 Hybrid4 06Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 7 - Peugeot 3008 Hybrid4 07Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 8 - Peugeot 3008 Hybrid4 08Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 9 - Peugeot 3008 Hybrid4 09Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 10 - Peugeot 3008 Hybrid4 10Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 11 - Peugeot 3008 Hybrid4 11Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 12 - Peugeot 3008 Hybrid4 12Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 13 - Peugeot 3008 Hybrid4 13Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 14 - Peugeot 3008 Hybrid4 14Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 15 - Peugeot 3008 Hybrid4 15Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 16 - Peugeot 3008 Hybrid4 16Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 17 - Peugeot 3008 Hybrid4 17Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 18 - Peugeot 3008 Hybrid4 18Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 19 - Peugeot 3008 Hybrid4 19Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje - 20 - Peugeot 3008 Hybrid4 20
Peugeot 3008 Hybrid4

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.