Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje
19.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeotu trvalo více než rok, než dostal do prodejů vůz, který se honosí označením „první produkční naftový hybrid na světě”. Na kolik přijde?
Uběhl skutečně již více než rok od chvíle, kdy Peugeot poprvé stručně představil model 3008 HYbrid4. Již název této verze říká mnohé, když slovo hybrid naznačuje cosi o přítomnosti spalovacího i elektrického motoru a číslovka 4 něco o pohonu všech kol, detaily jsou ale přesto pikantní. Spalovací motor je totiž vznětový a do té chvíle nebyl na světě jediný další výrobce, který by byl tak daleko s vývojem dieselelektrického hnacího ústrojí pro osobní automobil. Pohon všech kol je navíc zajišťován novátorsky tak, že o přední kola se stará pouze spalovací a o zadní pouze elektrický agregát. Oba jsou přitom umístěny na patřičných koncích vozu, tedy spalovací vpředu a elektrický vzadu.
Vůz sice už vzhledem k rozdílu mezi výkony obou motorů (naftový 2,0 HDi má 163 a elektrický pouze 37 koní) nebude plnohodnotnou čtyřkolkou a pohon zadní osy bude v plné míře k dispozici pouze v nižších rychlostech, špatné řešení to ale přesto není. Peugeot má rázem pohon všech kol, který dosud nenabízel, u vozů jako je 3008 postačí i svou schopností snadněji uvést vůz do pohybu a nakonec jde i o řešení poměrně efektivní - zadní kola jsou poháněna bez přítomnosti kardanu, mezinápravového diferenciálu a dalších dílů, jenž jsou jinak pro pohon zadní osy u vozu s motorem umístěným vpředu nezbytné. A samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že jde o hybrid, který by měl být s to rekuperovat významnější část energie jinak zmařené brzděním a tu pak použít nejen při akceleraci, ale také v městském provozu či v kolonách, kde je spalovací motor dosti neefektivní. Jak to všechno bude fungovat v praxi zatím netušíme, Peugeot ale slibuje kombinovanou spotřebu nafty ve výši 4,1 litru na 100 km jízdy při schopnosti zrychlit na stovku za 8,8 sekundy a dosáhnout rychlosti až 209 km/h. Nyní si tohle všechno konečně můžete koupit.
Peugeot už sice letos zjara nabídl limitovanou edici prvních 300 kusů tohoto vozu, s cenou 41 500 Eur na domácím francouzském trhu ale nešlo o žádnou láci. Navíc předpokládáme, že zákazníci dostali své vozy beztak až touto dobou, pokud vůbec. Nyní se 3008 Hybrid4 začíná propracovávat i do běžného prodeje - zatím jej nenajdete v nabídce českého ani německého zastoupení značky, dokonce i ve Francii vás webová stránka Peugeotu vyzve jen k registraci vašeho zájmu o tento vůz. Britský importér ale již hybridní 3008 začal nabízet za cenu 26 995 liber (cca 760 tisíc Kč), což zní o poznání lépe než milionová cenovka u prvních 300 kusů. Když navíc uvážíme, že 3008 pouze s motorem 2,0 HDi 163, automatickou převodovkou a pohonem předních kol stojí v Británii nejméně 22 545 liber, pak příplatek v přepočtu kolem 125 tisíc Kč za 37 koní, pohon všech kol a potenciálně úspornější provoz navíc není až tak drastický.
Uvidíme, za kolik bude 3008 Hybrid4 k mání u nás, s touto cenou by si ale pár zákazníků najít mohl.
Peugeot 3008 Hybrid4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch