Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Po zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
22.5.2022 | Petr Miler
Jedna miliarda, tisíc milionů, to jsou pro normálního člověka nepochopitelné peníze za cokoli, tuplem pak za jedno jediné auto. Nebudeme to rozporovat, Ferrari 250 GTO ale není jen sběratelský artikl, je to Auto s velkým A, které svou výjimečností psalo dějiny.
Ať už se podíváte na jakýkoli žebříček nejdražších aut prodaných v aukcích, Ferrari 250 se to v něm bude jen hemžit. „Standardní” provedení tohoto modelu přitom není zase tak vzácná věc, však se v rozličných verzích vyrábělo přes 11 let, to až slavné GTO vzniklo v pouhých 39 kusech. Dojde-li tedy na prodej GTO, miliardové hranice začaly padat už dávno, je to dnes vůz doslova vyvažovaný zlatem.
Jeho ceny jsou bez diskuze šílené a pro běžného člověka nepochopitelné, bylo by ale naivní domnívat se, že za nimi stojí jen touha po něčem krásném, výjimečném, a proto sběrateli ceněném. Obchoduje se s nimi i jako s kusy techniky, jejíž excelenci si dnes není snadné uvědomit. A přiložené video vám ji připomene.
Ukazuje řádění Ferrari 250 GTO na okruhu v Goodwoodu. Popravdě řečeno bychom nedali ruku do ohně za to, že to je originální GTO, častější bývají exhibice méně vzácných GT přestavěných na výjimečnější provedení, což obvykle naznačují třeba černé stěrače (GTO mělo vždy stříbrné). To tu ale není tak podstatné, i tak je to vůz obrovské hodnoty (bavíme se minimálně o desítkách milionů), s nímž je podobné zacházení na okruhu z podstaty výjimečnou podívanou. Jen o to tu ale nejde, podívejte se především, čeho je tento vůz schopen.
Chová se jako podstatně modernější auta. Vidíme trochu tupější převod řízení a větší volant, ale to je tak vše, co prozrazuje, že řidič nesedí v nějakém moderním sporťáku nebo alespoň hot hatchi. Mrkněte se, jak je tento vůz rychlý, jak je ovladatelný, co s ním řidič vůbec může dělat. Nefascinuje vás to? Tak si ještě uvědomte, že se díváme na auto, které se začalo vyrábět v roce 1953. Devatenáct set padesát tři. Jestli jste tedy žili, je vám nejméně 69 let. Pokud jste tehdy byli s to vnímat auta, bude vám nutně dost přes 70.
To je prostě dávnověk. Škodě chybělo ještě 6 let do začátku výroby původní Octavie, to pro další srovnání měřítek. A Ferrari v tu dobu dělalo model 250 s třílitrovým V12 o výkonu 300 koní, se kterým bylo možné dělat na okruhu toto? To je skoro neuvěřitelné a přesně to vystihuje, proč jsou Ferrari a jeho 250 takové ikony - tahle auta byla o mílové kroky před běžnou produkcí a pořádný kus přes sportovní konkurencí. Např. onen motor vozu byl o dvakrát lehčí než šestiválec dobového Jaguaru...
Dnes už mezi Ferrari a běžnou produkcí, natož mezi Ferrari a sportovními konkurenty takové rozdíly nejsou. Ikonický status si ale italská značka drží nadále, mimo jiné díky modelu 250, který před více jak 60 léty dokázal takovéto věci. Klobouk dolů před jistým Enzem F.
Řidič tohoto stroje na videu níže nemá dokonale čistý styl, meziplyny dává bez dvojitého vyšlapávání spojky, to je zvlášť u takového auta hřích. O to více má ale odvahy. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: Goodwood Road & Racing@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 8 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 10 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 11 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999