Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Po zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
22.5.2022 | Petr Miler
Jedna miliarda, tisíc milionů, to jsou pro normálního člověka nepochopitelné peníze za cokoli, tuplem pak za jedno jediné auto. Nebudeme to rozporovat, Ferrari 250 GTO ale není jen sběratelský artikl, je to Auto s velkým A, které svou výjimečností psalo dějiny.
Ať už se podíváte na jakýkoli žebříček nejdražších aut prodaných v aukcích, Ferrari 250 se to v něm bude jen hemžit. „Standardní” provedení tohoto modelu přitom není zase tak vzácná věc, však se v rozličných verzích vyrábělo přes 11 let, to až slavné GTO vzniklo v pouhých 39 kusech. Dojde-li tedy na prodej GTO, miliardové hranice začaly padat už dávno, je to dnes vůz doslova vyvažovaný zlatem.
Jeho ceny jsou bez diskuze šílené a pro běžného člověka nepochopitelné, bylo by ale naivní domnívat se, že za nimi stojí jen touha po něčem krásném, výjimečném, a proto sběrateli ceněném. Obchoduje se s nimi i jako s kusy techniky, jejíž excelenci si dnes není snadné uvědomit. A přiložené video vám ji připomene.
Ukazuje řádění Ferrari 250 GTO na okruhu v Goodwoodu. Popravdě řečeno bychom nedali ruku do ohně za to, že to je originální GTO, častější bývají exhibice méně vzácných GT přestavěných na výjimečnější provedení, což obvykle naznačují třeba černé stěrače (GTO mělo vždy stříbrné). To tu ale není tak podstatné, i tak je to vůz obrovské hodnoty (bavíme se minimálně o desítkách milionů), s nímž je podobné zacházení na okruhu z podstaty výjimečnou podívanou. Jen o to tu ale nejde, podívejte se především, čeho je tento vůz schopen.
Chová se jako podstatně modernější auta. Vidíme trochu tupější převod řízení a větší volant, ale to je tak vše, co prozrazuje, že řidič nesedí v nějakém moderním sporťáku nebo alespoň hot hatchi. Mrkněte se, jak je tento vůz rychlý, jak je ovladatelný, co s ním řidič vůbec může dělat. Nefascinuje vás to? Tak si ještě uvědomte, že se díváme na auto, které se začalo vyrábět v roce 1953. Devatenáct set padesát tři. Jestli jste tedy žili, je vám nejméně 69 let. Pokud jste tehdy byli s to vnímat auta, bude vám nutně dost přes 70.
To je prostě dávnověk. Škodě chybělo ještě 6 let do začátku výroby původní Octavie, to pro další srovnání měřítek. A Ferrari v tu dobu dělalo model 250 s třílitrovým V12 o výkonu 300 koní, se kterým bylo možné dělat na okruhu toto? To je skoro neuvěřitelné a přesně to vystihuje, proč jsou Ferrari a jeho 250 takové ikony - tahle auta byla o mílové kroky před běžnou produkcí a pořádný kus přes sportovní konkurencí. Např. onen motor vozu byl o dvakrát lehčí než šestiválec dobového Jaguaru...
Dnes už mezi Ferrari a běžnou produkcí, natož mezi Ferrari a sportovními konkurenty takové rozdíly nejsou. Ikonický status si ale italská značka drží nadále, mimo jiné díky modelu 250, který před více jak 60 léty dokázal takovéto věci. Klobouk dolů před jistým Enzem F.
Řidič tohoto stroje na videu níže nemá dokonale čistý styl, meziplyny dává bez dvojitého vyšlapávání spojky, to je zvlášť u takového auta hřích. O to více má ale odvahy. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: Goodwood Road & Racing@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 57 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva