Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní

Motor Infiniti VC-T, kolem kterého kolují ambiciózní prohlášení, se ukázal v Paříži. V řezu ukázal, jak vypadají jeho krajní kompresní poměry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní

29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Motor Infiniti VC-T, kolem kterého kolují ambiciózní prohlášení, se ukázal v Paříži. V řezu ukázal, jak vypadají jeho krajní kompresní poměry.

Pokud vám ze srpnového odhalení nebyl jasný princip funkce motoru Infiniti VC-T a jak to vevnitř vypadá při různých kompresních poměrech, jistě jste nebyli sami. Infiniti vypustilo do světa spoustu informací a ambiciózní prohlášení, že jejich novinka má potenciál zabít diesely, ale jen dva obrázky a žádnou animaci, jak to celé funguje.

Tu nemáme dodnes, ovšem na pařížském autosalonu se můžeme podívat na řez novým motorem. Částečně vidíme i do dvou spalovacích komor, na jejichž stěnách jsou dvě čáry - růžová a zelená. Právě ty označují dráhu, po které se píst pohybuje při svém zdvihu v jednom ze dvou krajních kompresních poměrů. Zelená ukazuje 14:1, růžová 8:1.

Délka pracovní dráhy pístu je pořád stejná, dochází k jejímu posunu a tím i změně polohy horní úvratě pístu. Právě to mění kompresní poměr. Připomeňme, že nový motor Infiniti VC-T se má jako první objevit v příští generaci crossoveru QX50 a postupně si má najít cestu i do dalších modelů Infiniti a Nissanu. První na řadě budou modely s vpředu napříč uloženým motorem. Postupně by měl zcela nahradit 3,5l V6, a to s dvoulitrovým objemem, obdobným benzinovým výkonem a spotřebou na úrovni dvoulitrových dieselů.

Jak moc se tohle může stát realitou, ukáže až praxe. Pokud byste hledali více informací k tomu, jak přesně nový motor funguje a v čem tkví jeho převratnost, starší článek je vám stále k dispozici...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.


Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 1 - infiniti vc-t v rezu foto 01Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 2 - infiniti vc-t v rezu foto 02Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 3 - infiniti vc-t v rezu foto 03Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 4 - infiniti vc-t v rezu foto 04Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 5 - infiniti vc-t v rezu foto 05Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 6 - infiniti vc-t v rezu foto 06Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 7 - infiniti vc-t v rezu foto 07Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 8 - infiniti vc-t v rezu foto 08Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 9 - infiniti vc-t v rezu foto 09Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 10 - infiniti vc-t v rezu foto 10Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 11 - infiniti vc-t v rezu foto 11Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 12 - infiniti vc-t v rezu foto 12Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 13 - infiniti vc-t v rezu foto 13Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 14 - infiniti vc-t v rezu foto 14
Rozdíl mezi kompresními poměry není takhle na pohled velký, udělá ale hodně

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše