Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu

Bugatti vyvíjel a vyráběl přímo Ettore Bugatti a pak v podstatě nikdo, než se značky chopil VW. A v mezičase tu byla jedna úchvatná italská epizoda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu

12.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bugatti vyvíjel a vyráběl přímo Ettore Bugatti a pak v podstatě nikdo, než se značky chopil VW. A v mezičase tu byla jedna úchvatná italská epizoda.

Automobilka Bugatti už po léta patří koncernu Volkswagen. Její převzetí bylo jedním z vrcholů umíněnosti Ferdinanda Piëcha, geniálního šéfa VW, který z velké automobilky spoléhající hlavně na jednu značku udělal dnes největší firmu svého druhu - gigant nabízející prakticky všechno od obyčejných aut po supersporty, od autobusů po kamiony.

S Bugatti tak Volkswagen zachází přiměřeně své úrovni. I v krizi způsobené Dieselgate je schopen do něj nasypat miliardy, aby odpovídajícím způsobem vyvinulo a vyrobilo znovu nejrychlejší a v mnoha ohledech nejlepší auto světa. Viděli jsme, jaké k tomu používá prostředky, od excelentní vývojové techniky přes testy - na poměry této značky - obrovského množství aut až po dokonale čistou výrobu. Vypadá to prostě tak, jak byste očekávali od prestižní značky v rukou skoro všemocného koncernu.

Než na tohle ovšem došlo, byla tu ještě jedna etapa existence Bugatti, to když se značky na konci 80. let chopil megalomanský amatér Romano Artioli. Neberte ona dvě slova peiorativně, megaloman to zkrátka byl a amatéra chápejte v původním smyslu slova - milovník. Z lásky k autům nacpal všechny své - a nejen své - peníze do výstavby stylové továrny, ve které za pomoci těch nejlepších techniků, designérů i testerů vyvinul nejlepší auto světa své doby i bez jakéhokoli obřího koncernu v zádech. Jak smutně to dopadlo, víme dobře, dnes se ale podíváme zpět do dob, kdy ještě všechno vypadalo nadějně.

Davide Cironi totiž na svém kanálu na Youtube zveřejnil dobové záběry z příprav modelu EB110 ukazující, jak vývoj vůbec probíhal pohledem někoho, kdo byl prostě při tom - nejde o žádné propagační video. Musí jít o velmi pokročilou fázi vývoje, neboť auto se zdá po technické stránce prakticky hotové a testy na sněhu kdesi v horách ukazují, jak testeři ladí pohon 4x4 nebo protiprokluzový systém. Zároveň ale není úplně hotové, neboť jde o prototypy mající ještě hranatější Gandiniho design - ano, i tento velikán za EB110 stojí, třebaže po sporech právě s Artiolim své dílo nedotáhl úplně do konce.

Celé prostředí, chvíle na dílně, vůbec způsob, jakým jsou auta testována, pobíhající pes okolo... To všechno působí velmi amatérsky, nikde ale není psáno, že dobrého výsledku dosáhnou jen chladní němečtí technici v čerstvě vypraných německých overalech. Tak to prostě v životě nefunguje a EB110 bylo i bez VW a bez příprav „přesně podle síťového grafu” absolutní špičkou superaut své doby a dodnes zůstává jedním z nejlepších vozů historie...


Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 1 - Bugatti EB110 testy 1990s 01Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 2 - Bugatti EB110 testy 1990s 02Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 3 - Bugatti EB110 testy 1990s 03Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 4 - Bugatti EB110 testy 1990s 04Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 5 - Bugatti EB110 testy 1990s 05Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 6 - Bugatti EB110 testy 1990s 06Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 7 - Bugatti EB110 testy 1990s 07Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 8 - Bugatti EB110 testy 1990s 08Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 9 - Bugatti EB110 testy 1990s 09Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 10 - Bugatti EB110 testy 1990s 10Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 11 - Bugatti EB110 testy 1990s 11Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 12 - Bugatti EB110 testy 1990s 12Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 13 - Bugatti EB110 testy 1990s 13Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 14 - Bugatti EB110 testy 1990s 14Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 15 - Bugatti EB110 testy 1990s 15Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 16 - Bugatti EB110 testy 1990s 16Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 17 - Bugatti EB110 testy 1990s 17Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu - 18 - Bugatti EB110 testy 1990s 18
Dobový pohled na přípravy EB110 je svérázný, ale má své nezaměnitelné kouzlo

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.