Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu
12.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti vyvíjel a vyráběl přímo Ettore Bugatti a pak v podstatě nikdo, než se značky chopil VW. A v mezičase tu byla jedna úchvatná italská epizoda.
Automobilka Bugatti už po léta patří koncernu Volkswagen. Její převzetí bylo jedním z vrcholů umíněnosti Ferdinanda Piëcha, geniálního šéfa VW, který z velké automobilky spoléhající hlavně na jednu značku udělal dnes největší firmu svého druhu - gigant nabízející prakticky všechno od obyčejných aut po supersporty, od autobusů po kamiony.
S Bugatti tak Volkswagen zachází přiměřeně své úrovni. I v krizi způsobené Dieselgate je schopen do něj nasypat miliardy, aby odpovídajícím způsobem vyvinulo a vyrobilo znovu nejrychlejší a v mnoha ohledech nejlepší auto světa. Viděli jsme, jaké k tomu používá prostředky, od excelentní vývojové techniky přes testy - na poměry této značky - obrovského množství aut až po dokonale čistou výrobu. Vypadá to prostě tak, jak byste očekávali od prestižní značky v rukou skoro všemocného koncernu.
Než na tohle ovšem došlo, byla tu ještě jedna etapa existence Bugatti, to když se značky na konci 80. let chopil megalomanský amatér Romano Artioli. Neberte ona dvě slova peiorativně, megaloman to zkrátka byl a amatéra chápejte v původním smyslu slova - milovník. Z lásky k autům nacpal všechny své - a nejen své - peníze do výstavby stylové továrny, ve které za pomoci těch nejlepších techniků, designérů i testerů vyvinul nejlepší auto světa své doby i bez jakéhokoli obřího koncernu v zádech. Jak smutně to dopadlo, víme dobře, dnes se ale podíváme zpět do dob, kdy ještě všechno vypadalo nadějně.
Davide Cironi totiž na svém kanálu na Youtube zveřejnil dobové záběry z příprav modelu EB110 ukazující, jak vývoj vůbec probíhal pohledem někoho, kdo byl prostě při tom - nejde o žádné propagační video. Musí jít o velmi pokročilou fázi vývoje, neboť auto se zdá po technické stránce prakticky hotové a testy na sněhu kdesi v horách ukazují, jak testeři ladí pohon 4x4 nebo protiprokluzový systém. Zároveň ale není úplně hotové, neboť jde o prototypy mající ještě hranatější Gandiniho design - ano, i tento velikán za EB110 stojí, třebaže po sporech právě s Artiolim své dílo nedotáhl úplně do konce.
Celé prostředí, chvíle na dílně, vůbec způsob, jakým jsou auta testována, pobíhající pes okolo... To všechno působí velmi amatérsky, nikde ale není psáno, že dobrého výsledku dosáhnou jen chladní němečtí technici v čerstvě vypraných německých overalech. Tak to prostě v životě nefunguje a EB110 bylo i bez VW a bez příprav „přesně podle síťového grafu” absolutní špičkou superaut své doby a dodnes zůstává jedním z nejlepších vozů historie...
Dobový pohled na přípravy EB110 je svérázný, ale má své nezaměnitelné kouzlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva