Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu
12.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti vyvíjel a vyráběl přímo Ettore Bugatti a pak v podstatě nikdo, než se značky chopil VW. A v mezičase tu byla jedna úchvatná italská epizoda.
Automobilka Bugatti už po léta patří koncernu Volkswagen. Její převzetí bylo jedním z vrcholů umíněnosti Ferdinanda Piëcha, geniálního šéfa VW, který z velké automobilky spoléhající hlavně na jednu značku udělal dnes největší firmu svého druhu - gigant nabízející prakticky všechno od obyčejných aut po supersporty, od autobusů po kamiony.
S Bugatti tak Volkswagen zachází přiměřeně své úrovni. I v krizi způsobené Dieselgate je schopen do něj nasypat miliardy, aby odpovídajícím způsobem vyvinulo a vyrobilo znovu nejrychlejší a v mnoha ohledech nejlepší auto světa. Viděli jsme, jaké k tomu používá prostředky, od excelentní vývojové techniky přes testy - na poměry této značky - obrovského množství aut až po dokonale čistou výrobu. Vypadá to prostě tak, jak byste očekávali od prestižní značky v rukou skoro všemocného koncernu.
Než na tohle ovšem došlo, byla tu ještě jedna etapa existence Bugatti, to když se značky na konci 80. let chopil megalomanský amatér Romano Artioli. Neberte ona dvě slova peiorativně, megaloman to zkrátka byl a amatéra chápejte v původním smyslu slova - milovník. Z lásky k autům nacpal všechny své - a nejen své - peníze do výstavby stylové továrny, ve které za pomoci těch nejlepších techniků, designérů i testerů vyvinul nejlepší auto světa své doby i bez jakéhokoli obřího koncernu v zádech. Jak smutně to dopadlo, víme dobře, dnes se ale podíváme zpět do dob, kdy ještě všechno vypadalo nadějně.
Davide Cironi totiž na svém kanálu na Youtube zveřejnil dobové záběry z příprav modelu EB110 ukazující, jak vývoj vůbec probíhal pohledem někoho, kdo byl prostě při tom - nejde o žádné propagační video. Musí jít o velmi pokročilou fázi vývoje, neboť auto se zdá po technické stránce prakticky hotové a testy na sněhu kdesi v horách ukazují, jak testeři ladí pohon 4x4 nebo protiprokluzový systém. Zároveň ale není úplně hotové, neboť jde o prototypy mající ještě hranatější Gandiniho design - ano, i tento velikán za EB110 stojí, třebaže po sporech právě s Artiolim své dílo nedotáhl úplně do konce.
Celé prostředí, chvíle na dílně, vůbec způsob, jakým jsou auta testována, pobíhající pes okolo... To všechno působí velmi amatérsky, nikde ale není psáno, že dobrého výsledku dosáhnou jen chladní němečtí technici v čerstvě vypraných německých overalech. Tak to prostě v životě nefunguje a EB110 bylo i bez VW a bez příprav „přesně podle síťového grafu” absolutní špičkou superaut své doby a dodnes zůstává jedním z nejlepších vozů historie...
Dobový pohled na přípravy EB110 je svérázný, ale má své nezaměnitelné kouzlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch