Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak jede nejnovější rodinná střela Audi. Na kombík to není zlé
8.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Audi si udělalo ve světě jméno výrobou jedněch z nejrychlejších kombíků vůbec. Nová RS4 Avant je v podstatě jeho juniorský model, přesto pálí jak zběsilý.
Pokud momentálně ve střední třídě zatoužíte po rychlém, ale opravdu rychlém kombíku, máte víceméně jen dvě možnosti. Tou první je Mercedes-AMG C63 Kombi, druhou pak Audi RS4 Avant. První má pod přední kapotou osmiválec produkující až 510 koní. Akcelerace na 100 mu zabere pouze 4,1 sekundy, ovšem jen za předpokladu, že onen výkon zvládne dostat na silnici. Nesmíme zapomínat na fakt, že C63 je výlučně zadokolkou.
Oproti tomu pro RS4 Avant je pohon všech kol quattro jedním z hlavních identifikačních znaků, stejně jako jím dříve byl 4,2litrový atmosférický osmiválec. Ten je minulostí, Audi stejně jako ostatní přešlo na přeplňované jednotky. Nová generace RS4 tedy disponuje 2,9litrovým šestiválcem twin-turbo, který dává 450 koní, tedy stejně jako předchozí atmosféra a citelně méně než konkurenční Mercedes.
Jak je na tom ovšem jízdní dynamika? V rámci technických parametrů lze rovněž počítat se sprintem z klidu na stovku za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost pak standardně vrcholí obligátní německou dvěstěpadesátkou. Za příplatek vám ovšem Audi posune omezovač až na 280 km/h. Taková je ale teorie, co praxe? Na to nejlépe odpoví nové video, jenž ukazuje rozlet Audi RS4 Avant z klidu až na tachometrových 260 km/h. Zcela očividně jde tedy o vůz bez onoho příplatkového paketu.
Sami se můžete přesvědčit, že na stovku se dostane za ony čtyři sekundy, tím však kalup RS4 rozhodně neustává. S nemalou vervou se kombík z Ingolstadtu dostane i na dvojnásobek dané mety, tedy na 200 km/h, poté však s přeřazením na šestku začíná trochu ztraćet dech. Docela by nás zajímalo, jak si v té chvíli stojí Audi v porovnání s Mercedesem, na rozhřešení této otázky ale bude třeba ještě nějakou tu chvíli vyčkat.
Momentálně tedy jen přihodíme dalších pár videí, na kterých si můžete prohlédnout veškeré detaily kombíku se čtyřmi kruhy ve znaku, stejně jako jeho karoserii vyvedenou v červené, šedivé či neobvyklé purpurové barvě. Česká cena zatím stanovena nebyla, nicméně jelikož v Německu se vůz prodává od 79 800 Eur, dá se počítat s českou cenou začínající kousek za 2 miliony Kč.
Nové Audi RS4 Avant se pochlubilo jízdní dynamikou, stovku skutečně zvládne již za 4,1 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry