Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách
10.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Rotační motory jsou v nově vyráběných autech mrtvou záležitostí, ve starších strojích ale stále žijí. I tento Wankel ve staré Mazdě se měl čile k světu, až...
V Austrálii pravidelně pořádají setkání automobilových nadšenců pod názvem Rotary Revival. Událost je přístupná pro všechny fanoušků automobilů, ale aby se člověk mohl zúčastnit se svým vozem, musí mít rotační motor. Nehraje roli značka vozu, model, styl, výkon, ale důležité je mít pod kapotou Wankel.
První setkání se stalo hitem, a tak vznikla široká komunita nadšenců, kteří na Rotary Revival pravidelně jezdí. Osloveni byli postupně i lidé, kteří s rotačními motory závodí ve sprintech, aby se zúčastnili a předvedli, co jejich stroje dovedou. Z prvního setkání, kam přijelo 109 aut, se dvakrát ročně pořádaná akce s účastí tisíců lidí.
Poslední ročník s pořadovým číslem šest se odehrál v neděli 3. prosince 2017 na závodní dráze Sydney Motorsport Park. Jedna z disciplín si ale vyžádala jednu oběť, naštěstí ne lidskou. Řidič Mazdy Familia (později známá jako Mazda 323) v soutěži o nejhlasitější automobil tak dlouho hnal motor do otáček, až se v 10 000 otáčkách za minutu něco pokazilo.
Motor žluté Familie z počátku 70. let s upraveným motorem ke spokojenosti všech zúčastněných zvyšuje otáčky, řidič chvilkami prošlapuje plynový pedál až na podlahu. V nejvyšších otáčkách se z ničeho nic rozletí kovové zbytky Wankelu, kapota motoru schytá ránu, až se nadzvedne a vše utichne. Nejhorší pocit, jaký může řidič zažít. Kamera po chvíli ukáže, že z Wankelu zůstala jen hromádka zbytků, stačí zamést.
Možná by bylo poučné zjistit, jaký hluk Mazdě naměřili a jestli majitel dostane nějakou výhru jako cenu útěchy. Někteří tvrdí, že rotačním motorům se musí přijít na chuť, po zhlédnutí přiloženého videa to bude o něco složitější. Vzhledem k okolnostem ale můžeme být rádi, že nikdo nebyl zraněn...
Tahle krásná stará Mazda s upraveným Wankelem přišla o motor. Chudák auto, její srdce znělo v 10 tisících otáček opravdu zajímavě
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva