Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak vznikalo nové ústředí Pagani. Je to úchvatná stavba
27.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pagani vyrostlo do světové slávy v malé továrně, která připomínala spíše větší rodinný dům. Už je tomu jinak, teď má novou velkou továrnu i se showroomem.
Příběh zrodu automobilky Pagani, dítěte bývalého „karbonového specialisty” Lamborghini, je fascinující věc. Jen málokomu se podařilo v posledních dekádách vykřesat z ničeho fungující automobilku zaměřenou na výrobu jedněch z nejrychlejších vozů světa, většina podobných pokusů skončila drtivým nezdarem. Pagani vážně funguje, představuje nové modely a daří se mu tak, že mu už před pár léty začala být jeho původní továrna v San Cesariu sul Panaro malá.
Ono není divu, když se podíváte na fotky z ní, zjistíte, že měla s trochou nadsázky blíže ke garáži než skutečné továrně. V rámci hesla: „Kdo neinvestuje do vlastního zázemí, je odsouzen k dřívějšímu nebo pozdějšímu zániku,” se tak Horacio Pagani pustil do stavby nového komplexu jen o pár set metrů vedle. Teď je už chvíli hotový (slavnostní otevření proběhlo 29. června) a automobilka se nyní rozhodla jeho vznik i celý výsledek řádně zdokumentovat.
Přiložené obrázky vám tak ukáží vznik nového ústředí, které je současně továrnou i showroomem, od úplné píky. Z počátku to vypadá na nudnou stavbu, která nemá daleko k zázemí supermarketu, nakonec ale vyroste v architektonicky pozoruhodné dílo. Platí to jednak zvenčí, a pak také zevnitř - ne každému bude vyhovovat stylizace, do které se Pagani pustil, jakési barokní ladění mu ale bylo vždy blízké, a tak nepřekvapí ani tady, když se o vzhled stavby postaralo samo designové studio značky.
Dodejme, že Horacia Paganiho inspiroval neobvyklý skleník, který viděl kdysi při jedné ze svých cest za zákazníkem do Francie, o jehož konstrukci se postaral sám Alexandre Gustave Eiffel. Nové ústředí pochopitelně není jeho kopií, na ploše 5 800 metrů čtverečných ale rozvíjí nepochybně pozoruhodnou stavbu. Nakonec, posuďte sami...
Přesně takto vznikalo nové ústředí Pagani
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva