Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv

S koncem roku se tradičně nezajímáme jen o auta a na Silvestra je možná ten správný čas podívat se, jak by to dopadlo, kdyby Hujer nezaváhal, chopil se nabízené lokomotivy a dostal ji do sběru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv

31.12.2018 | Mirek Mazal

Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S koncem roku se tradičně nezajímáme jen o auta a na Silvestra je možná ten správný čas podívat se, jak by to dopadlo, kdyby Hujer nezaváhal, chopil se nabízené lokomotivy a dostal ji do sběru.

Pod označením DR1 se může skrývat leccos, nás dnes ale bude zajímat produkt firmy Rīgas Vagonbūves Rūpnīca z dnešního Lotyšska, dříve jedné z republik Sovětského svazu. Jde o dieselovou lokomotivu, která od roku 1963 obsluhovala především příměstské oblasti v SSSR. Po prvním modelu přišla celá řada vylepšených verzí, nejmodernější provedení dodnes používají v Lotyšsku, Litvě, Rusku, Bělorusku a na Ukrajině.

Verze DR1A prvního typu vznikly v roce 1973 a stále fungují na území některých nástupnických států. V Rusku už dříve dojezdily a poslední zachráněné kopie jsou k vidění v samarském muzeu železnice. Druhá generace se vyráběla od roku 1977, poznávacím znamením byl zcela odlišný tvar přední části. Masová výroba nastala po kolapsu východní komunistické dominance, hromadná montáž přidala několik změn v oblasti světlometů. I v jejím případě lze na některé exempláře narazit v zemích bývalého Sovětského svazu, Rusové mají opět smůlu - poslední kus zamířil do kaliningradského muzea kvůli zavedení lepších železničních vozů RA2.

Konec aktivní služby většiny jejích „kolegyň” nebyl vždy tak příjemný a dnes se můžeme na vlastní oči podívat, jak dopadly. S koncem letošního roku totiž dělníci poblíž Tallinnu vzali jednu ze vzpomínek na sovětskou železniční dopravu a po zásahu těžké techniky z ní udělali jen hromady šrotu. Souprava označená jako DR1A-2283 byla nenávratně rozmontována a na muzejní vystavování po vzoru šťastnějších exemplářů může zapomenout.

Poslední fotky před smrtí ukazují modro-bílý vlak se žlutými linkami pod okny kabiny. Z místa strojvedoucího už nikdo nenahodí kouřící naftový motor, jediný užitek měla velkokapacitní sběrna smíšeného odpadu. Nabízíme vám tyto neobvyklé záběry tradičně s koncem roku, kdy se rádi otřeme i o trochu jiné druhy dopravy, než jsou osobní auta. Vaši bujarou náladu tyto obrázky asi napoprvé nepodpoří, ale při jejich zhlédnutí nás jedna humorná souvislost přece jen napadla - takhle nějak by to vypadalo, kdyby filmový Hujer pro jednou neztratil sebevědomí a skutečně se chopil opuštěné lokomotivy s cílem odvézt ji do šrotu. Evidentně se tam ani takových strojů nezaleknou...


Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 1 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 01Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 2 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 02Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 3 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 03Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 4 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 04Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 5 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 05Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 6 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 06Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 7 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 07Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 8 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 08Podívejte se, kam vedou poslední metry jízdy starých dieselových lokomotiv - 9 - DR1A 2283 lokomotiva do srotu 09
Posprejovaná lokomotiva DR1A bývala tažnou silou příměstské dopravy SSSR a následně osamostatněných zemí. Někde ji i vystavují, tady vedla poslední cesta do kovošrotu, kde nám ukazuje možný alternativní děj filmu Marečku, podejte mi pero

Zdroj: Pikabu

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše