Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...

Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...

31.7.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.

Není pochyb o tom, že nová Honda NSX je pekelně rychlým autem. Z podstaty nemůže jít o vzor jednoduchosti, lehkosti a chytrého využití omezeného výkonu, jak tomu bylo v případě originál, to ale ještě neznamená, že jinými cestami nedosahuje podobně zajímavých výsledků. A video, které snad poprvé ukazuje jízdu japonského hybridu po Nordschleife přímo z kabiny, je toho důkazem.

Za volant vozu zjevně usedl člověk, pro nějž rozhodně nejde o první jízdu na okruhu. Není to ale ani žádný závodník - řazení většinu času plně ponechává na sedmistupňové automatice a jede relativně umírněným stylem. A když narazí na pomalejší vozy, jede příliš defensivně na to, aby mohl dosáhnout nějakého špičkového času.

Jeho jízda i díky tomu působí naprosto nenuceně, přesto na okruhu nenaráží na sobě rovného a čas okolo 8 minut „BTG” je velice slušný, uvážíme-li to všechno i průjezd kolem nehody, který znamená další zdržení. Vykouzlit s tímto autem dynamiku, kterou většina smrtelníků označí za extrémní, zjevně není velká výzva, což lze označit za pozitivum.

Jenže někteří to budou vnímat i jako negativum. NSX podle mnoha recenzí není vozem, který by bůhvíjak vtahoval do děje a tato jízda to jen potvrzuje. Navíc si na Nordschleife navzdory rychlosti zjevně příliš nerozumí s jejím často nepříliš kvalitním povrchem a působí trochu uskákaně. A to není zrovna dobrá zpráva pro ty, kteří se vidí za jejím volantem na českých okreskách, třebaže hrátky s nastavením tlumičů můžou výsledný projev změnit.

Na každý pád by nás zajímalo, jak dobře by si NSX vedlo, pokud by někdo plně využil možností zmiňovaného automatu a 3,5litrového přeplňovaného šestiválce doplněného trojicí elektromotorů. Výkon 581 koní, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 307 km/h, by rozhodně měl stačit na dobrý čas. Třeba nám to ještě někdy někdo ukáže - sama Honda se k tomu zatím nemá, i když s takovým Civicem Type-R na Ringu exhibuje ráda...

Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 1 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 01Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 2 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 02Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 3 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 03Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 4 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 04
Honda NSX si na Ringu podala řadu hatchbacků i Audi R8. Tep se vám ale z její jízdy nejspíše příliš nezvedne

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše