Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...

Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...

31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.

Není pochyb o tom, že nová Honda NSX je pekelně rychlým autem. Z podstaty nemůže jít o vzor jednoduchosti, lehkosti a chytrého využití omezeného výkonu, jak tomu bylo v případě originál, to ale ještě neznamená, že jinými cestami nedosahuje podobně zajímavých výsledků. A video, které snad poprvé ukazuje jízdu japonského hybridu po Nordschleife přímo z kabiny, je toho důkazem.

Za volant vozu zjevně usedl člověk, pro nějž rozhodně nejde o první jízdu na okruhu. Není to ale ani žádný závodník - řazení většinu času plně ponechává na sedmistupňové automatice a jede relativně umírněným stylem. A když narazí na pomalejší vozy, jede příliš defensivně na to, aby mohl dosáhnout nějakého špičkového času.

Jeho jízda i díky tomu působí naprosto nenuceně, přesto na okruhu nenaráží na sobě rovného a čas okolo 8 minut „BTG” je velice slušný, uvážíme-li to všechno i průjezd kolem nehody, který znamená další zdržení. Vykouzlit s tímto autem dynamiku, kterou většina smrtelníků označí za extrémní, zjevně není velká výzva, což lze označit za pozitivum.

Jenže někteří to budou vnímat i jako negativum. NSX podle mnoha recenzí není vozem, který by bůhvíjak vtahoval do děje a tato jízda to jen potvrzuje. Navíc si na Nordschleife navzdory rychlosti zjevně příliš nerozumí s jejím často nepříliš kvalitním povrchem a působí trochu uskákaně. A to není zrovna dobrá zpráva pro ty, kteří se vidí za jejím volantem na českých okreskách, třebaže hrátky s nastavením tlumičů můžou výsledný projev změnit.

Na každý pád by nás zajímalo, jak dobře by si NSX vedlo, pokud by někdo plně využil možností zmiňovaného automatu a 3,5litrového přeplňovaného šestiválce doplněného trojicí elektromotorů. Výkon 581 koní, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 307 km/h, by rozhodně měl stačit na dobrý čas. Třeba nám to ještě někdy někdo ukáže - sama Honda se k tomu zatím nemá, i když s takovým Civicem Type-R na Ringu exhibuje ráda...


Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 1 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 01Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 2 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 02Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 3 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 03Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale... - 4 - Honda NSX 2017 Ring videoscreen 04
Honda NSX si na Ringu podala řadu hatchbacků i Audi R8. Tep se vám ale z její jízdy nejspíše příliš nezvedne

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.