Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...
31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.
Není pochyb o tom, že nová Honda NSX je pekelně rychlým autem. Z podstaty nemůže jít o vzor jednoduchosti, lehkosti a chytrého využití omezeného výkonu, jak tomu bylo v případě originál, to ale ještě neznamená, že jinými cestami nedosahuje podobně zajímavých výsledků. A video, které snad poprvé ukazuje jízdu japonského hybridu po Nordschleife přímo z kabiny, je toho důkazem.
Za volant vozu zjevně usedl člověk, pro nějž rozhodně nejde o první jízdu na okruhu. Není to ale ani žádný závodník - řazení většinu času plně ponechává na sedmistupňové automatice a jede relativně umírněným stylem. A když narazí na pomalejší vozy, jede příliš defensivně na to, aby mohl dosáhnout nějakého špičkového času.
Jeho jízda i díky tomu působí naprosto nenuceně, přesto na okruhu nenaráží na sobě rovného a čas okolo 8 minut „BTG” je velice slušný, uvážíme-li to všechno i průjezd kolem nehody, který znamená další zdržení. Vykouzlit s tímto autem dynamiku, kterou většina smrtelníků označí za extrémní, zjevně není velká výzva, což lze označit za pozitivum.
Jenže někteří to budou vnímat i jako negativum. NSX podle mnoha recenzí není vozem, který by bůhvíjak vtahoval do děje a tato jízda to jen potvrzuje. Navíc si na Nordschleife navzdory rychlosti zjevně příliš nerozumí s jejím často nepříliš kvalitním povrchem a působí trochu uskákaně. A to není zrovna dobrá zpráva pro ty, kteří se vidí za jejím volantem na českých okreskách, třebaže hrátky s nastavením tlumičů můžou výsledný projev změnit.
Na každý pád by nás zajímalo, jak dobře by si NSX vedlo, pokud by někdo plně využil možností zmiňovaného automatu a 3,5litrového přeplňovaného šestiválce doplněného trojicí elektromotorů. Výkon 581 koní, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 307 km/h, by rozhodně měl stačit na dobrý čas. Třeba nám to ještě někdy někdo ukáže - sama Honda se k tomu zatím nemá, i když s takovým Civicem Type-R na Ringu exhibuje ráda...
Honda NSX si na Ringu podala řadu hatchbacků i Audi R8. Tep se vám ale z její jízdy nejspíše příliš nezvedne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 34 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 36 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan