Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty
9.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V japonské Suzuce držel po dlouhých deset let nejrychlejší kolo okruhu Felipe Massa s Ferrari. Teď už je druhý v pořadí, přesto jeho jízda láká více.
Není pochyb o tom, že monoposty F1 jsou v letošním roce rychlejší než kdy předtím. Důkazů jsme od počátku sezóny mohli nasbírat opravdu dost, kupříkladu na okruhu v Barceloně dosahují jezdci v deváté zatáčce rychlosti 245 km/h. Ještě loni tam ovšem jezdili o třicet kilometrů v hodině pomaleji. Ve Spa-Francorchamps v sekci Pouhon je pak rozdíl ještě větší (253 versus 289 km/h). Na tomto okruhu je navíc takový Lewis Hamilton o takřka 4,2 sekundy na jedno kolo rychlejší než loni Nico Rosberg.
Velkých rozdílů jsme se dočkali také o víkendu v Japonsku, kde šampionát zavítal na okruh Suzuka. Studené sprchy se zde dočkalo především Ferrari, které tak již během příští Velké ceny v texaském Austinu může prohrát oba šampionáty. Tituly by přitom šly za Mercedesem a Hamiltonem, který se v Japonsku dočkal již třetího pole position. Šlo však o první „zářez“ na Suzuce, dříve totiž jezdec v letech 2007 a 2008 opanoval okruh ve Fudži.
S časem 1 minuta a 27,319 sekundy přitom Hamilton pokořil předchozí rekord okruhu, který držel Felipe Massa a jenž zůstal nepřekonán po dlouhých deset let. Jelikož jezdec Mercedesu má nyní pod pravou nohou daleko vyšší výkon, než jaký v roce 2006 produkoval atmosférický 2,4litrový osmiválec, nelze se novému zápisu do historie vůbec divit. Zvláště když kromě hybridní jednotky s tisíci koňmi na ni má zásluhu i propracovanější aerodynamika a především mnohem širší pneumatiky.
Je ovšem nutné dodat, že jakkoliv jsou dnešní monoposty výrazně rychlejší než kdysi (rekord na Suzuce Hamilton překonal o více než dvě sekundy a v přímém srovnání Massu naprosto drtí), stále bychom raději brali návrat starých dobrých atmosfér. A to především kvůli zvuku, který produkují a kvůli němuž nové hybridní Formule 1 působí prostě nezáživně...
Jak moc zrychlily monoposty F1? To bylo o víkendu na okruhu Suzuka více než patrné, stejně jako o to, o kolik horší zvukové představení navzdory tomu předvádí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda