Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak vypadá jízda rychlostí 421 km/h s Bugatti Chiron zevnitř auta
10.12.2018 | Petr Miler
Titul nejrychlejšího auta světa mu nyní nepatří, protože jeho skutečnou maximálku ještě nikdo nezměřil. I jízda tou omezenou je ale fascinující.
Bugatti Chiron je nepochybně jedním z absolutních vrcholů automobilové produkce. Je to rekordní auto v tolika ohledech, že se na některé jeho tituly i zapomíná, vzhledem k moderní historii Bugatti by člověk skoro samozřejmě čekal, že půjde i o nejrychlejší auto světa. Jenže nejde, tedy alespoň ne oficiálně.
Tento titul dříve patřil Veyronu a ještě před ním modelu EB110 vzniklému bez přičinění koncernu VW, Chiron ale dnes na první příčce rekordních tabulek zapsán není. Nejrychlejším automobilem světa je s 457 km/h Koenigsegg Agera RS, Chiron ale ve skutečnosti může být rychlejší. Má pro to výkon i další předpoklady, jeho rychlost je ale elektronicky omezena na 420 km/h a Bugatti se do rekordního pokusu bez omezovače nežene. Jednak je tu problém s limity současných pneumatik a jednak se zdá, že se současný šéf značky Stephan Winkelmann do podobných půtek ani pouštět nechce.
Ať už je realita jakákoli, na onu elektronicky omezenou rychlost může za ideálních podmínek rozjet vůz každý z majitelů vozu a jeden z těch amerických to udělal na floridských Johnny Bohmer’s Proving Grounds na začátku prosince. Na akci šlo skutečně o dosažení co nejvyšší rychlosti a Chironu stačila dráha o délce 2,7 míle (4,34 kilometru), aby se ležérním tempem (na videu tedy neuvidíte maximální akceleraci, alespoň ne ze začátku) dostal na omezovač. Ten nikdy není zcela přesný, a tak mu v cíli mu byla naměřena rychlost přesně 261,696 mph, tedy 421,16 km/h, máte-li rádi precizní čísla.
Celý tento pokus můžeme na vlastní oči zhlédnout přímo z kabiny vozu a je skutečně fascinující. Leckdo by jistě čekal, že auto bude takové mety dosahovat ve scenériích jako z Armageddonu a z rozmazané krajiny všude kolem bude sotva patrné, co se vůbec děje. Jenže nic takového nepřijde. Celé video je vlastně nudné, právě tím ale ohromuje - Chiron nefascinuje jen tím, jak je rychlý, ale s jakým nadhledem svou dynamiku zvládá. Pro většinu lidí je už poloviční rychlost vysoká, 210 km/h běžně nejezdíme. 300 km/h nejel z běžných smrtelníku skoro nikdo, protože málokdo na to má auto a i pokud takové má, obvykle je kroceno omezovačem na nižší rychlostní metě. Tady se bavíme o rychlosti přes 420 km/h a Chiron? Zvládá ji jak vycházku parkem, jen kolem 400 km/h začne být v kabině trochu patrný aerodynamický hluk. Je to skoro až komické, je to jiná realita.
Nikdo v tuto chvíli nedokáže říci, zda Bugatti Chiron je a nebo není nejrychlejší auto světa či jak dlouho jím případně zůstane, pokud takový titul v určitou chvíli získá. Jedno je ale jisté - auto servírující takovou dynamiku s takovým nadhledem podruhé jen tak nevznikne. V tomto směru zašel koncern VW už s vývojem Veyronu do extrému, který bez jeho skoro bezedné kasy stěží někdo vyrovná. A Chiron „jen” přeleštil rodinné stříbro.
Bugatti Chiron je úchvatně rychlé auto, více než tím ale fascinuje, jak svou dynamiku zvládá. Jízda rychlostí 421 km/h v něm vypadá jako cestování ve 120 km/h v Golfu
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva