Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pohon budoucích Ferrari natočen při testech. Je to strašidelně tichá podívaná
1.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máte Ferrari spojená s jedinečným ječivým zvukem? Už s nástupem turb jej ubylo, bude ale ještě hůř. Nový hybridní pohon nemusí také vydat ani hlásku.
Motory Ferrari vždy pěly árie, za které by se nemuseli stydět ani ti nejlepší operní umělci. S příchodem přeplňování osmiválcové motory na zpěvnosti ztratily, nicméně i tak zvládají překřičet vše, co se po silnicích pohybuje. Tomu ale za chvíli může být konec, jak naznačuje hybridní testovací prototyp Ferrari 488.
Je třeba říci, že je trochu překvapivé, že automobilka testuje kombinaci elektromotoru a spalovací jednotky u osmiválcového modelu, neboť dosud o elektrifikaci mluvila pouze ve spojení s dvanáctiválci. Se stále přísnějšími emisními limity a regulacemi normované spotřeby paliva ale zřejmě došlo na změnu strategie a budoucností osmi- i dvanáctiválcových vozů jsou hybridní pohony.
Jako první by takový mělo dostat chystané SUV. Ferrari mu tedy říká FUV, nečekejme ale nic až tak odlišného proti třeba Lamborghini Urus. Právě tento vůz má hybridní ústrojí dostat kvůli výši očekávaných prodejů. I v jeho případě jistě dojde na umělé omezení produkce, tak jak tomu je u všech modelů Ferrari, přesto půjde o velký a těžký vůz a v kombinaci s vysokým výkonem by jeho „emisní stopa” mohla být bez použití nějaké formy hybridizace příliš vysoká.
Italové si pak zřejmě řekli, že když už takový pohon vyvinou a s odbytem navýšeným o SUV zřejmě překročí hranici 10 tisíc prodaných aut za rok (dosud Ferrari prodává méně aut a regulace normované spotřeby ze strany EU se na něj vztahují v mnohem menší míře), dají jej rovnou i dalším modelům.
Zatím jsou to všechno pouze neoficiální informace, smysl ale dávají a během pár let se celá nabídka Ferrari může snadno stát hybridní. Počkejme si na realitu, nemusí být až tak chmurná - LeFerrari je též hybrid a nikdo nad ním neohrnuje nos. Typický zvuk Ferrari nám ale prostě bude chybět, to ticho při rozjezdu prototypu hybridní 488 je až strašidelné...
Ferrari zjevně již začalo s testem osmiválcového hybridu, ačkoliv zatím spojovalo elektrifikaci pouze s dvanáctiválci. Bude jistě extrémně výkonný a silný, zvučný ale přinejmenším v elektrickém módu nikoli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva