Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayenne 2011: více koní pro verze Diesel a Turbo
20.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Porsche Cayenne má za sebou na trhu zatím jediný rok, automobilka se ale už rozhodla nadělit pár vylepšení dvou verzím z opačného konce nabídky.
Změny se dotkly jednak nejslabší a stále poněkud kontroverzní verze Diesel, která se nově může pochlubit lehce vylepšeným motorem a v podobné míře sníženou hmotností. Motor 3,0 V6 TDI (pardon, u Porsche 3,0 V6 Turbo Diesel Injection, najděte jeden rozdíl) dostal nové turbo, které má rychleji reagovat na pokyny vydané plynovým pedálem a má fungovat efektivněji, vstřikování paliva nyní pracuje s vyšším tlakem až 2 000 barů a agregát se dočkal i odlehčené klikové hřídele.
O dalších úpravách Porsche nemluví, ve výsledku je ale Cayenne Diesel o 20 kg lehčí než dosud (stále ovšem váží hrozivých 2 080 kilogramů) a jeho motor nyní dává 245 koní místo dosavadních 240. To má za následek nepatrně zlepšenou dynamiku, když vůz zrychlí na stovku za 7,6 sekundy (o 0,2 sekundy lepší čas než dosud) a vyvine rychlost až 220 km/h (+2 km/h). Povinností je pochopitelně snížení normované spotřeby paliva, jež činí 7,2 litru nafty na 100 km (-0,2 litru) a tedy i snížení emisí CO2 na 189 g/km (-6 gramů).
V případě Dieselu se jednalo o tradiční vylepšení pro další modelový rok, druhý dotčený model, zatím nejsilnější provedení Turbo, přišlo ke svým novinkám trochu jinak. Také v jeho případě si může jeho motor polepšit, ale jen s tzv. továrním Powerkitem, který výkon za příplatek přidat může, ale automaticky nemusí.
Pokud po něm sáhnete (cenu zatím Porsche neupřesnilo), motor Turba si získá k dobru plných 40 koní a celkový výkon tak stoupne 540 koní. Točivý moment pak dosáhne až 750 Nm. Porsche nehovoří o žádných technických úpravách, nárůst má tedy zřejmě na svědomí jen úprava elektroniky, výsledky jsou přesto zajímavé - vůz nyní jede až 281 km/h (+ 4 km/h) a zrychlí na stovku za 4,6 sekundy (-0,1 s). Normovaná spotřeba paliva se nezvýšila, zůstává tedy v kombinovaném cyklu na těžko uvěřitelné hodnotě 11,5 litru benzinu na 100 km jízdy.
Drobná novinka postihla i provedení Hybrid, které prošlo též softwarovou úpravou. Vůz díky ní může jet pouze na elektrický pohon od začátku jízdy a to i za studených startů, což dosud nebylo možné. Tato možnost je přejata z Panamery S Hybrid, kterou jsme vám představili docela nedávno.
Porsche neřeklo, kdy a popř. s jakými cenovými úpravami budou inovované modely k mání. Možnosti „hned” a „bez změn v ceníku” se ale zdají být pravděpodobnými. U Powerkitu si na cenu budeme muset počkat, ten zadarmo určitě nebude.
Porsche Cayenne Diesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda