Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc

Pokud nějaké auto platí za nejrychlejší a nejvýkonnější BMW dneška i celé historie, je to slušná devíza. Znamená ale něco v klání s Porsche Panamera Turbo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc

4.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud nějaké auto platí za nejrychlejší a nejvýkonnější BMW dneška i celé historie, je to slušná devíza. Znamená ale něco v klání s Porsche Panamera Turbo?

Pokud přijde řeč na dynamiku, nemá BMW M760Li xDrive v rámci mnichovské automobilky konkurenci, tedy alespoň do chvíle, než jej bude možné reálně srovnat s novou M5. Nedávno jsme vám ukázali, jak snadno si poradí i s M3 Competition, která dříve porazila ve sprintu všechna ostatní BMW M.

Je to skutečně pozoruhodně rychlý stroj, za což vděčí hlavně motoru 6,6 V12 s výkonem až 610 koní. S dvanáctiválcovým twin-turbem je spojen osmistupňový automat a pohon všech kol, takže zrychlení na stovku se tak odehraje za 3,7 sekundy, maximálka pak může po volbě paketu M Driver's Package vzrůst až na 305 km/h.

To je vážně hodně, ale znamená to něco ve srovnání s limuzínou - dobře, liftbackem - ještě prestižnější značky? Přesouváme se do Zuffenhausenu k Porsche, kde vyrábí Panameru Turbo. Ta se zdá být slabým soupeřem, ve vínku má „jen“ osmiválec, který na všechna čtyři kola přeposílá 550 koní. Nižší výkon než u BMW je ovšem spojen s nižší hmotností, načež Porsche nakonec zvládá stovku o desetinu rychleji, zatímco v rámci maximálky pokoří metu o jeden kilometr vyšší.

Takové jsou alespoň technické parametry, jaký je ovšem rozdíl v reálu? Nebudeme vás zbytečně napínat, Porsche nechalo BMW potupně v prachu, přestože M760Li měla daleko lepší odpich z místa. Nicméně Panamera během chvíle převzala vůdčí roli a náskok budovala i ve stále rychlejším tempu. Zpoza volantu přitom nešlo o žádné drama.

M760Li tedy je nejrychlejší BMW, ale na Porsche Panamera zkrátka nemá. A to byla soupeřem verze Turbo, v Zuffenhausenu dělají ještě provedení Turbo S E-Hybrid, které produkuje až 680 koní... Zůstaneme-li ovšem u dnešních soupeřů, dodáme, že mnichovský vůz stojí 4 738 500 Kč, ten ze Zuffenhausenu pak 4 280 000 Kč. Lepší dynamiku tak dokonce dostanete levněji, i když řada 7 má i jiné klady, jak vám srovnání též ukáže...


Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 1 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 01Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 2 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 02Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 3 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 03Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 4 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 04Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 5 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 05Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 6 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 06Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 7 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 07Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 8 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 08
Pohledem kamery nechalo Porsche BMW dalece za sebou, s ohledem na technické parametry až pozoruhodně

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.